CEPFORUM  


Geri Dön   CEPFORUM > KÜLTÜR , SANAT VE EĞLENCE FORUMLARI > Tiyatro, Sinema ve Konser

Cevapla
 
Konu Araçları Mod Seç
Eski 07 Ağustos 2006, 14:43   #21
 
Giriş Tarihi: 13 Haziran 2006
İsim: ABDULLAH
Yaş: 31
Mesajlar: 11,483
İtibar Gücü: 28
Kutlubey is just really niceKutlubey is just really niceKutlubey is just really niceKutlubey is just really nice
Kullanıcıya ICQ yolu ile mesaj gönder Kullanıcıya AIM yolu ile mesaj gönder Kullanıcıya MSN yolu ile mesaj gönder Kullanıcıya Yahoo yolu ile mesaj gönder
Kutlubey Kutlubey isimli Üyemiz şuan sistemimize bağlı değildir. (Offline) ( Üye )

Benzetmeci Tiyatro: Iki temel tiyatro ve oyun biçeminden biri; göstermeci tiyatro ve oyun biçeminin karsiti. Benzetmeci Tiyatro, oyun sahneleme, oyunculuk, sahne tasarimi ve teknigiyle, sahnede gerçekligin benzerinin yaratilmasina çalisir. Benzetmeci Oyun Aristotelesci-tiyatro olarak mimesis anlayisina, eyleme öykünmeye dayanir; burada, gerçeklik, benzetmeyle verilmeye çalisilir, yasamin dolayimsiz olarak yansitilmasi söz konusudur; yasamin yanilsamasi olusturulur. Bu nedenle de, Benzetmeci Oyun, kapali oyun biçimi özellikleri gösterir; gerçeklik benzetmeyle verilmeye çalisildigi için, yapilandirilmayla kurulur. Dramatik eylem ile nesnel gerçeklik arasinda benzetme yoluyla benzeslik saglanir. Benzetmeci Tiyatro biçemi içinde yer alan oyunlar, degisik ideolojik yönsemeleri ya da özel biçemleri tasiyabilecekleri gibi, degisik oyun türleri ile oyun çesitleri içinde de ortaya konabilir.
  | Alıntı Yaparak CevaplaMesajı Cevapla |
Eski 07 Ağustos 2006, 14:44   #22
 
Giriş Tarihi: 13 Haziran 2006
İsim: ABDULLAH
Yaş: 31
Mesajlar: 11,483
İtibar Gücü: 28
Kutlubey is just really niceKutlubey is just really niceKutlubey is just really niceKutlubey is just really nice
Kullanıcıya ICQ yolu ile mesaj gönder Kullanıcıya AIM yolu ile mesaj gönder Kullanıcıya MSN yolu ile mesaj gönder Kullanıcıya Yahoo yolu ile mesaj gönder
Kutlubey Kutlubey isimli Üyemiz şuan sistemimize bağlı değildir. (Offline) ( Üye )

Biçimci Tiyatro: Içerige karsit, biçimin özerkligini taniyan, içerigi biçime indirgeyen genel bir tiyatro anlayisi. Biçimci Tiyatro, somut görünüsleri içinde insan, insan iliskileri ve toplumsal yasam olmak üzere, kendine özgü bütün çesitliligiyle nesnel gerçekligin anlatimi olan konu ve düsünce gibi temel ögeleri kendinde barindiran içerigi dislayarak, biçimin özerkligini ve önceligini vurgular; mutlaklastirilmis bir biçim ve edecek bir sahneleme, sahne ve oyun düzenine yönelir. Biçimci Tiyatro, genelinde, gerçekçi tiyatro kavraminin tam karsisinda yer alir; çünkü gerçekçi tiyatronun tam ve kesin bir biçimi yoktur. Biçimci Tiyatro, içerigi biçime indirgeyisi, biçimle özdeslestirisi, sifirlayisiyla ayrilir; biçim için kendini var eder. Biçimci Tiyatro kavrami, özel anlamda, biçimsel sahne düzeni, biçemsel tiyatro için de kullanilabilir.
  | Alıntı Yaparak CevaplaMesajı Cevapla |
Eski 07 Ağustos 2006, 14:44   #23
 
Giriş Tarihi: 13 Haziran 2006
İsim: ABDULLAH
Yaş: 31
Mesajlar: 11,483
İtibar Gücü: 28
Kutlubey is just really niceKutlubey is just really niceKutlubey is just really niceKutlubey is just really nice
Kullanıcıya ICQ yolu ile mesaj gönder Kullanıcıya AIM yolu ile mesaj gönder Kullanıcıya MSN yolu ile mesaj gönder Kullanıcıya Yahoo yolu ile mesaj gönder
Kutlubey Kutlubey isimli Üyemiz şuan sistemimize bağlı değildir. (Offline) ( Üye )

Biçemsel Tiyatro: 20. yüzyilin baslarinda, natüralizme karsi, simgeci sanat akimi çevresinde yer almis sahne düzeni ve tiyatro anlayisi. Biçemsel Tiyatro'nun temsilcileri arasinda, tiyatro reformu hareketini baslatan G. Fuchs, P. Behrens (Almanya), Theatre de I'Art'in temsilcileri P. Fort, Lugne-Poe (Fransa), yine tiyatro reformunu baslatan düsünceleriyle G. Craig (Ingiltere) ve Meyerhold (Rusya) sayilabilir. Simgeci tiyatronun (Maeterlinck, Block, vb.) oyunlarini uygulayan Biçemsel Tiyatro'da Bonnard, Vuillard, Munch ve Toulouse-Lautrec gibi sanatçilar, Fort ve Lugne- Poe'yle; Yegorov ve Golovin gibi sanatçilar da Meyerhold'la çalismislardir. Sözün önemli oldugu Biçemsel Tiyatro'da, yumusak renkli perdeler, biçimsellestirilmis dekor, simgesel donatimliklar; gölge, isik ve renk oyunlari, çesitli sanatsal etmenler, sahne düzeninin temel ögeleriydi. Tiyatroda görsel yenilesmeye, tiyatronun plastik degerlerle zenginlesmesine katkida bulunmus olan Biçemsel Tiyatro kavrami, simgeci tiyatro için de kullanilabilir.
  | Alıntı Yaparak CevaplaMesajı Cevapla |
Eski 07 Ağustos 2006, 14:44   #24
 
Giriş Tarihi: 13 Haziran 2006
İsim: ABDULLAH
Yaş: 31
Mesajlar: 11,483
İtibar Gücü: 28
Kutlubey is just really niceKutlubey is just really niceKutlubey is just really niceKutlubey is just really nice
Kullanıcıya ICQ yolu ile mesaj gönder Kullanıcıya AIM yolu ile mesaj gönder Kullanıcıya MSN yolu ile mesaj gönder Kullanıcıya Yahoo yolu ile mesaj gönder
Kutlubey Kutlubey isimli Üyemiz şuan sistemimize bağlı değildir. (Offline) ( Üye )

Biresimci Tiyatro: Tiyatro sanatlari ögelerinin bütünsel sanat yapiti içinde biresimini öngören tiyatro plastigi ve teknigi anlayisi. 1900'lerde tiyatro reformu baglaminda A. Appia ile G. Craig tarafindan natüralist tiyatrodan kopma amaciyla baslatilan Biresimci Tiyatro, kavram olarak ilk kez W. Kandinsky tarafindan 1923'te kullanilmistir. 1912'de Der Blaue Reiter'de Über Bühnenkomposition (Sahne Bilesimi Üstüne) baslikli program yazisiyla birlikte çikan Der gelbe Klang (1912, Sari Tini) adli senaryosunda, Kandisky, devinim, biçim, müzik ve tini ögelerinin bir birligini istemis; Über die abstrakte Bühnensynthese (Soyut Sahne Biresimi Üstüne) adli bildirgesinde, söz konusu tiyatro ögelerini siir ögesiyle bütünlestirerek, sözün anlam disi, katisiksiz tinisal söz özelligini savunmustur. Yapisal bir eklektisizm olarak Biresimci Tiyatro'ya göre, tiyatro, bütün sanat dallarindan yararlanilarak yaratilan, uyumlu ve disiplinli bir bütündür. Oyunun temeli olarak söz ve kosuk, oyunculugun temeli olarak devinim, dansin temeli olarak ritm, isiklamanin temeli olarak boyutlandirma, plastik sanatlarin temeli olarak da çizgi ve renk, Biresimci Tiyatro'nun ana ögeleridir; sahne koyucu da bu tiyatronun biresimcisidir. Biresimci Tiyatro'nun, tümel tiyatro ve bütünsel sanat yapiti anlayislari baglaminda, yönetmen tiyatrosu anlayisi üstünde etkili olmustur.
  | Alıntı Yaparak CevaplaMesajı Cevapla |
Eski 07 Ağustos 2006, 14:44   #25
 
Giriş Tarihi: 13 Haziran 2006
İsim: ABDULLAH
Yaş: 31
Mesajlar: 11,483
İtibar Gücü: 28
Kutlubey is just really niceKutlubey is just really niceKutlubey is just really niceKutlubey is just really nice
Kullanıcıya ICQ yolu ile mesaj gönder Kullanıcıya AIM yolu ile mesaj gönder Kullanıcıya MSN yolu ile mesaj gönder Kullanıcıya Yahoo yolu ile mesaj gönder
Kutlubey Kutlubey isimli Üyemiz şuan sistemimize bağlı değildir. (Offline) ( Üye )

Biyomekanik Yöntem: Meyerhold'un Pavluv'un kosullu tepke kurami ile Taylorculugun etkisi altinda ortaya attigi, mekaniklige ve ekonomiklige dayali oyunculuk yöntemi. Çalisma tekniklerini oyunculuk teknikleriyle bagdastirma ve "proleter oyunculuk" yöntemini kurma amacindan dogan Biyomekanik Yöntem, oyuncunun isçinin çalisma düzenine kosut bir devinim içinde olmasini, burjuva oyunculukta rastlanan "fazla" hareketlerden arinmasini, "çalisma davranisi"nin (toplumsal jestin) yakalanmasini, düsüncenin uyarimla yorumlandiktan sonra gövdeye uygulanmasini, iç tonlamanin bu yolla ortaya çikarilmasini istiyordu. "Anlatimda ekonomiklik", "devinimlerde kesinlik" gerekiyordu; çünkü, "oyuncunun devinimi, uzayda plastik biçimlerin devinimi oldugundan, oyuncu kendi gövdesinin mekanigini bilmesi gerekiyor"du. Böylece, sanat, bilimsel temellere oturmali, oyuncunun devinimleri bilinçli bir süreci olusturmaliydi. "Her psisik durum, belli fizyolojik süreçlerle uyarildigindan, oyuncu kendi dogru fiziksel durumunu kendisini bulgulamaliydi"; böylece, denetimlenmis fiziksel durum, "duygulari doguracakti". Oyunculukta iç teknigi geriye iterek dis teknigi öne çikaran bu oyunculuk yöntemi, konstrüktivist oyunculuga ve sahne düzenine karsilik veriyordu.
  | Alıntı Yaparak CevaplaMesajı Cevapla |
Eski 07 Ağustos 2006, 14:44   #26
 
Giriş Tarihi: 13 Haziran 2006
İsim: ABDULLAH
Yaş: 31
Mesajlar: 11,483
İtibar Gücü: 28
Kutlubey is just really niceKutlubey is just really niceKutlubey is just really niceKutlubey is just really nice
Kullanıcıya ICQ yolu ile mesaj gönder Kullanıcıya AIM yolu ile mesaj gönder Kullanıcıya MSN yolu ile mesaj gönder Kullanıcıya Yahoo yolu ile mesaj gönder
Kutlubey Kutlubey isimli Üyemiz şuan sistemimize bağlı değildir. (Offline) ( Üye )

Bulvar Tiyatrosu: Kökence 19. yüzyilin ilk yarisinda Paris'te Baron Georges Hausmann tarafindan kentin yenilestirilmesi hareketi içinde açilan Grands Boulevard'daki tiyatro etkinliklerine verilen ad. Belle Epeque döneminde (1860- 1914) ünlenen Bulvar Tiyatrosu, günümüzde eglendiri tiyatrosu ve ticari tiyatro ile esanlamli kullanilmaktadir. Salt eglendirmeye yönelik burlesk ve vodvil karisimi güldürüler oynayan, belli bir yildiz oyuncu çevresinde toplanmis hafif tiyatrolar niteligini tasiyan Bulvar Tiyatrosu'nda genellikle üçlü ask iliskileri, bosanmalar, kusak çatismalari, ikili ahlâk, ticaret araci olarak siyaset, meslek kaygisi konu olarak alinir; melodram ve cinayet oyunlari oynanir. Bohem bir kilifa sarilmis burjuva ortam ve kisiler arasinda geçen Bulvar Tiyatrosu oyunlari, insan olarak kendi güçsüz yanlarina gülmeyi kabul eden, ancak temel toplumsal gerçeklere dokunmaya yanasmayan, yüzeyde begeniye seslenen oyunlar olmustur. Bulvar Tiyatrosu'nun baslica adamlari Labiche ve Feydeau, daha sonra da N. Coward'dir
  | Alıntı Yaparak CevaplaMesajı Cevapla |
Eski 07 Ağustos 2006, 14:44   #27
 
Giriş Tarihi: 13 Haziran 2006
İsim: ABDULLAH
Yaş: 31
Mesajlar: 11,483
İtibar Gücü: 28
Kutlubey is just really niceKutlubey is just really niceKutlubey is just really niceKutlubey is just really nice
Kullanıcıya ICQ yolu ile mesaj gönder Kullanıcıya AIM yolu ile mesaj gönder Kullanıcıya MSN yolu ile mesaj gönder Kullanıcıya Yahoo yolu ile mesaj gönder
Kutlubey Kutlubey isimli Üyemiz şuan sistemimize bağlı değildir. (Offline) ( Üye )

Burjuva Oyunu: 18. yüzyil Aydinlanma tiyatrosunun baslica oyun türü; ciddi oyun. Aristokrasiyle boy ölçüsen burjuvazinin yasam felsefesini dile getiren Burjuva Oyunu, insanin dogaçtan iyi oldugunu, ancak toplumsal kosullar yüzünden kötülestigini göstermeye ve bundan ahlâk çikarmaya çalisir. Burjuva evrensellik, iyimserlik, hosgörü ve hümanizm anlayisinin temellik ettigi Burjuva Oyunu, kavram olarak, Diderot tarafindan "gözyasli komedya"dan gelistirilmis ve ana kurallari yine Diderot tarafindan ortaya konmustur. Burada, önemli olan, oyun kisilerinin karakter degil, toplumsal kosullari ile orta sinif kisiler arasindaki iliskilerdi; üç birlik kurali geçerli sayilmakla birlikte, bütün bütüne ona bagli kalma zorunlulugu yoktu; yüksek tragedya ve komedya yumusatilarak burjuva hayata indirilecek, ciddi duygusal evcil oyunlar haline gelecekti; oyun kisileri, toplumsal bir tip olarak alinacak; duygu ve tutkular, toplumsal sinif ayrimi gözetilmeksizin, evrensel bir düzlemde sunulacakti; konu önemli, eylem yalin, gündelik yasama yakin olacakti.
  | Alıntı Yaparak CevaplaMesajı Cevapla |
Eski 07 Ağustos 2006, 14:44   #28
 
Giriş Tarihi: 13 Haziran 2006
İsim: ABDULLAH
Yaş: 31
Mesajlar: 11,483
İtibar Gücü: 28
Kutlubey is just really niceKutlubey is just really niceKutlubey is just really niceKutlubey is just really nice
Kullanıcıya ICQ yolu ile mesaj gönder Kullanıcıya AIM yolu ile mesaj gönder Kullanıcıya MSN yolu ile mesaj gönder Kullanıcıya Yahoo yolu ile mesaj gönder
Kutlubey Kutlubey isimli Üyemiz şuan sistemimize bağlı değildir. (Offline) ( Üye )

Cep Tiyatrosu: 20. yüzyil döneminde, Avrupa'nin çesitli ülkelerinde, mimari, drama ve oyunculuk yönünden yeni bir tiyatro biçimi olarak yer almis tiyatro. Antoine'in Theatre Libre, Lugne-Poe'nin Theatre de I'Oeuvre tiyatrolarinin öncülük ettigi Cep Tiyatrosu, Almanya'da Reinhardt'in oda oyunlari biçiminde görülmüs; 1907'de, Stockholm'de ise, Strindberg'in oda tiyatrosu anlayisina baglasik olarak yer almistir. Strindberg'e göre, küçük tiyatro, sahne ile izleyici arasinda dogrudan bir baglanti kurulmasina olanak sagliyor, büyük sahne kurma kaygisini ortadan kaldiriyordu; küçük oyun biçiminde (oda oyunu), dis eylem gereksizlesiyor, natüralist sahne düzeninden kurtularak simgesel, yalin sahne düzenine geçilebiliyordu; oyuncular, büyük oynama yerine, yalin, küçük, iç eylemi anistirmalarla verecek bir oyunculuk biçemini gelistirebiliyorlardi. Tiyatronun toplumsal islevine karsit seçkici estetikçilikle elestirilen Cep Tiyatrosu, küçük sanat tiyatrolari, oda tiyatrolari olarak günümüzde de geçerliligini ve özelligini korumaktadir.
  | Alıntı Yaparak CevaplaMesajı Cevapla |
Eski 07 Ağustos 2006, 14:45   #29
 
Giriş Tarihi: 13 Haziran 2006
İsim: ABDULLAH
Yaş: 31
Mesajlar: 11,483
İtibar Gücü: 28
Kutlubey is just really niceKutlubey is just really niceKutlubey is just really niceKutlubey is just really nice
Kullanıcıya ICQ yolu ile mesaj gönder Kullanıcıya AIM yolu ile mesaj gönder Kullanıcıya MSN yolu ile mesaj gönder Kullanıcıya Yahoo yolu ile mesaj gönder
Kutlubey Kutlubey isimli Üyemiz şuan sistemimize bağlı değildir. (Offline) ( Üye )

Cezvit Tiyatrosu: XVII.yüzyil ortasindan XVIII. yüzyila degin süregelen dinsel ögreti tiyatrosu. Barok tiyatro biçemini benimsemistir. Luther'in din reformuna karsi gerçeklestirilmis olan ve yalnizca katoliklere özgü gerici bir tiyatro anlayisidir.


Comedia (Isp.):Ispanyolcada, tam uzunlukta 'oyun' anlaminda kullanilmistir. XVII. yüzyil Ispanyol tiyatrosunun altin çagina iliskin olan Comedia kavrami. Bunun alttürleri vardi. Bunlardan biri, Lope de Vega'nin bulusu olan ve çesitli serüvenleri içeren comedia de capa y espada'dir. (Pelerin ve Kiliç Oyunu).
  | Alıntı Yaparak CevaplaMesajı Cevapla |
Eski 07 Ağustos 2006, 14:45   #30
 
Giriş Tarihi: 13 Haziran 2006
İsim: ABDULLAH
Yaş: 31
Mesajlar: 11,483
İtibar Gücü: 28
Kutlubey is just really niceKutlubey is just really niceKutlubey is just really niceKutlubey is just really nice
Kullanıcıya ICQ yolu ile mesaj gönder Kullanıcıya AIM yolu ile mesaj gönder Kullanıcıya MSN yolu ile mesaj gönder Kullanıcıya Yahoo yolu ile mesaj gönder
Kutlubey Kutlubey isimli Üyemiz şuan sistemimize bağlı değildir. (Offline) ( Üye )

Commedia Dell'Arte: 16. yüzyil Italyan halk tuluat tiyatrosu. Ortaya çikis tarihi kesinlik kazanmamis olmakla birlikte, 16. yüzyil ortalarinda, Venedik ve Lombadiya'da, yergili gülünç tek kisilik gösterilerden kökenlendigi, Atellan farsi ile mimus özellikleri tasidigi, ortaçag jonglörleri ile soytarilarinin bir uzantisi oldugu belirtilen Commedia dell'arte'nin ilk olusum evresi, Ruzzante ve Calmo gibi oyuncularin, belli bir zanni tip içinde, Güney Italya'daki karnaval günlerinde oynadiklari farslardir. Daha sonra, bütün kent tiplerini içerecek biçimde gelisme gösteren Commedia dell'arte, çokoyunculu halk tuluat tiyatrosu topluluklari biçimini almistir. Dogaçlama komedyalari olan Commedia dell'arte, içinde belli dügüm ve ugrak noktalarinin yer aldigi, gevsek kurgulu öykü ve eylem örgüsü çevresinde, meslekten oyuncularca, bütün bütüne dogal etmenlere dayali anlatim araçlariyla, dogaçlama olarak gelistirilip çesitlendiriliyordu. Burada önemli olan tema ile oyun kisileriydi. Bu önemli, maskeli oynayan oyun kisileri, her iki asigin usaklari olan zanni'ler; baslicaliklada, Bergamo'nun bir kasabasindan gelip, Venedik'te hizmetkâr olarak çalisan, üstünde baklava desenli bir giysi, basinda tavsan ya da tilki tüyü takili, genis kenarli bir baslik, yüzünde siyah deriden yarim bir maske ve elinde tahta bir pastav bulunan Ariecchino'ydu. Öbür zanni'ler, köylü Truffaldino, kurnaz ve fettan Brighella ve Pulcinella'ydi. Asiklar, ezgiciler ve dansçilar gibi önemsiz sayilan kisiler disinda, öbür önemli kisiler sunlardi: (Atellan farsindaki pappus ve dosennus'un bir uzantisi olan) yaslilar; aldatilan koca ya da baba, zengin Venedikli tüccar Pantolene; sarlatan okumus, Bolognali hukukçu, hekim ya da filozof Dottore; hep bir Ispanyol olan palavraci asker (miles gloriosus) Capitano ile Scramuccia ; Arlecchino'nun esi, açikgöz hizmetçi kadin Colombina; Toscanali asiklar Florindo ve Isabella. (Bu tipler, Avrupa'daki hemen hemen bütün komik tiplerin belirleyicisi olmustur: Almanya'da Hanswurt; Fransa'da Pierrot, Arlequin, Colombine, Polichenella, Scranouche; Ingiltere'de Punch ile Judy; Ispanya'da Gracioso). Commedia dell'arte, degisik sanatsal ve edebi geleneklerin bir karisimi olmustur. Antik Roma komedyasi (Plautus) ile Rönesans edebi komedyasi olan commedia erudita, akrobasi ve soytari (saltimbachi) sözsüz oyunu (mimus), Commedia dell'arte'de bir araya gelmistir. Önemli olan, konunun özgünlügü degil, bilinen bir olayin biçimsel olarak çesitlendirilmesiydi; karsilikli konusmalar kadar, ara sözsüz oyunlar da (lazzi) çok yetkin, usta isi, uyumlu ve zekice olmaliydi; eylem, olaylar örgüsü ve dolanti, yalin olmakla birlikte, çesitli olasiliklarla zenginlesmeliydi. Oyunlar, açik havada, halkin içinde ufak bir yükselti üstünde oynaniyordu. Commedia dell'arte repertuar tiyatrosu topluluklarinin çekirdegini gezginci, meslekten oyuncu aileler olusturuyordu; senaryolar ve lazzi'ler bu kisilerce düzenleniyordu. En önemli Commedia dell'arte topluluklari arasinda sunlar sayilabilir: Accessi, Confidenti, Desiosi, Fideli. Bu topluluklar, Ispanya, Fransa, Ingiltere saraylarinda temsiller vermisler, özellikle Fransa'da uzun süreli kalarak, comedie Italienne adini almistir. Rönesans'ta halkin yaratici gücünün, halkin dilinin ve ince zekâsinin, toplumun yüksek ve alt kesim insanlarina bakisin tiyatrodaki anlatimi haline gelen Commedia dell'arte, Avrupa'da comedie Italienne yoluyla Moliere ile Viyana halk tiyatrosu üstünde dogrudan etkili olmus; her ülkede oranin özgül kimligine bürünmüstür. Ancak, oyunculuk tekniginin gittikçe incelmesine ve yetkinlesmesine karsin, oyun dagarinin sürekli yinelenmesi, dogaçlama sanatinin gitgide kurallik ve biçimsellik kazanmasi, kökeninde kurallari yikici ve yaratici olan Commedia dell'arte'nin sönüklesmesine, yüzeylesmesine yol açmistir. 19. yüzyildan sona eren Commedia dell'arte'yi Goldoni ve Gozzi yasatmak istemislerdir. Commedia del'arte'nin Altin Çag Ispanyol tiyatrosu ile klasik Fransiz komedyasi, yer yer de Shakespeare ve Ben Jonson üstünde oldugu kadar; grotesk tiyatro ile çagdas Italyan tiyatro yönetmenleri, özellikle de Strahler üstünde büyük etkisi olmustur. Italya disinda ise, "yeniden tiyatrolastirma" hareketi içinde, Avusturya ve Almanya'da Reinhardt, Rusya'da Meyerhold, Tayrov ve Vaktangov, Fransa'da Copeau, Dullin ve Barrault, Commedia dell'arte'den yararlanmislardir.
  | Alıntı Yaparak CevaplaMesajı Cevapla |
Eski 07 Ağustos 2006, 14:45   #31
 
Giriş Tarihi: 13 Haziran 2006
İsim: ABDULLAH
Yaş: 31
Mesajlar: 11,483
İtibar Gücü: 28
Kutlubey is just really niceKutlubey is just really niceKutlubey is just really niceKutlubey is just really nice
Kullanıcıya ICQ yolu ile mesaj gönder Kullanıcıya AIM yolu ile mesaj gönder Kullanıcıya MSN yolu ile mesaj gönder Kullanıcıya Yahoo yolu ile mesaj gönder
Kutlubey Kutlubey isimli Üyemiz şuan sistemimize bağlı değildir. (Offline) ( Üye )

Corral Sahne: Altin Çag Ispanyol tiyatrosu sahne biçimi, avlu sahne.

Curcuna: Geleneksel Türk tiyatrosunun bir sözsüz seyirlik oyun biçimi; dansla yapilan sözsüz oyunlara verilen ad. Dans ile güldürünün bir araya geldigi Curcuna, kaba ve gülünç giyimli; çirkin, tuhaf maskeli ve sivri külahli Curcunabazlar tarafindan oynanirdi. Curcuna'dan sonra, kol oyunlarina geçilirdi. Curcuna, ortaoyununun gelismesine önayak olmustur.
  | Alıntı Yaparak CevaplaMesajı Cevapla |
Eski 07 Ağustos 2006, 14:45   #32
 
Giriş Tarihi: 13 Haziran 2006
İsim: ABDULLAH
Yaş: 31
Mesajlar: 11,483
İtibar Gücü: 28
Kutlubey is just really niceKutlubey is just really niceKutlubey is just really niceKutlubey is just really nice
Kullanıcıya ICQ yolu ile mesaj gönder Kullanıcıya AIM yolu ile mesaj gönder Kullanıcıya MSN yolu ile mesaj gönder Kullanıcıya Yahoo yolu ile mesaj gönder
Kutlubey Kutlubey isimli Üyemiz şuan sistemimize bağlı değildir. (Offline) ( Üye )

Çevresel Tiyatro: Oyuncu ve izleyicilerin oyun yeri ile çevreyi ortak paylastiklari tiyatro. Bu anlamda, gerçekçi geleneklere bagli çerçeve sahneden önce tüm tiyatro biçimleri, Çevresel Tiyatro kavrami içinde yer alir. Çevresel Tiyatro, tiyatro yapilari içinde degil, (sokak, pazaryeri, vb. gibi) insanlarin yasadiklari çevrede, ya da izleyici yerinin önünde gerçeklestirilir. ABD'de, günümüzde, Çevresel Tiyatro, ya kendine özel "çevreler" yaratmakta, ya da tiyatro yeri olarak dogal çevreyi kullanmaktadir. Çevresel Tiyatro'nun kuramcisi ve uygulayicisi Richard Schechner, Çevresel Tiyatro için su ilkeleri gelistirmistir. 1.Yasam ile sanat arasindaki geleneksel ayrim kaldirilmalidir; 2. Tüm mekân, oyun yeri olarak izleyici için kullanilmalidir; 3. Bütün bütüne degisime ugratilmis ya da önceden bulunmus bir yerde oynanmalidir; 4. Birkaç odak noktasi olmalidir; 5. Oyuncu temsilin öbür görsel-isitsel ögeleri kadar önem tasimalidir; 6. Söz, sahnelemede belirleyici etmen olmalidir.
  | Alıntı Yaparak CevaplaMesajı Cevapla |
Eski 07 Ağustos 2006, 14:45   #33
 
Giriş Tarihi: 13 Haziran 2006
İsim: ABDULLAH
Yaş: 31
Mesajlar: 11,483
İtibar Gücü: 28
Kutlubey is just really niceKutlubey is just really niceKutlubey is just really niceKutlubey is just really nice
Kullanıcıya ICQ yolu ile mesaj gönder Kullanıcıya AIM yolu ile mesaj gönder Kullanıcıya MSN yolu ile mesaj gönder Kullanıcıya Yahoo yolu ile mesaj gönder
Kutlubey Kutlubey isimli Üyemiz şuan sistemimize bağlı değildir. (Offline) ( Üye )

Çin Tiyatrosu: Büyük ölçüde simgelere basvurarak ezgi, dans, akrobasi ve sözsüz oyun sanatlarini birlestiren ve seyirciye Dogu tiyatrosuna özgü göstermeci nitelikleriyle yönelen tiyatro.Siirli konusmalari ve simgelerden olusan bir dekoru vardir. Oyuncular rolü yasayip canlandirmazlar, onu yansitirlar. Seyirci rolün ne oldugu ile degil, nasil oynandigi ile ilgilenir. Sovyet yönetmen Meyerhold, sonra da Epik tiyatro kuramcisi Brecht, ünlü Çinli oyuncu Mei Lang Fan yoluyla Çin tiyatrosundan etkilenmislerdir.
  | Alıntı Yaparak CevaplaMesajı Cevapla |
Eski 07 Ağustos 2006, 14:45   #34
 
Giriş Tarihi: 13 Haziran 2006
İsim: ABDULLAH
Yaş: 31
Mesajlar: 11,483
İtibar Gücü: 28
Kutlubey is just really niceKutlubey is just really niceKutlubey is just really niceKutlubey is just really nice
Kullanıcıya ICQ yolu ile mesaj gönder Kullanıcıya AIM yolu ile mesaj gönder Kullanıcıya MSN yolu ile mesaj gönder Kullanıcıya Yahoo yolu ile mesaj gönder
Kutlubey Kutlubey isimli Üyemiz şuan sistemimize bağlı değildir. (Offline) ( Üye )

Çocuk Oyunu: Çocuklar için düsünülmüs, eglendirirken egitmeyi hedefleyen oyun.

Çocuk Tiyatrosu: Ilkögretim öncesinden erginlik yasina degin, çocuklar için yapilan tiyatro. Gelismis ülkelerde çocuk tiyatrolari genellikle dört yas öbeginde ele alinir:Bunlar, 5 ile 7, 7ile9, 9 ile 11 ve 11 ile 14 yas öbekleridir. Çocuk tiyatrolari çesitlidir: 1-Çerçeve sahne içinde çocuklarin çocuklar için hazirladiklari gösteriler; 2- Çerçeve sahne içinde çocuklarin yetiskinler için oynadiklari oyunlar; 3- Yetiskin oyuncularin çocuklar için oynadigi oyunlar: a)Profesyonel oyuncularin büyük tiyatrolarda, çok sayida seyirci önünde oynadiklari büyük yapilmlar; b) Profesyonel oyuncularin küçük bir alan içinde çocuklarin arasinda ve onlarla birlikte oynadiklari oyunlar; 4- Çocuklarin seyirci ortasinda oynadiklari oyunlar; 5- Egitmenlerin çocuklarla birlikte gelistirdikleri oyunlar; 6- Okullarda egitim amaçli, çocuklarla hazirlanan oyunlar. Çocuk tiyatrolari, 19. yüzyilda Avrupa'da gelisme göstermis; Ekim Devrimi'nden sonra Rusya'da genis bir Çocuk Tiyatrosu hareketi baslamis ve bütün Dogu Avrupa ülkelerine örneklik etmistir.
  | Alıntı Yaparak CevaplaMesajı Cevapla |
Eski 07 Ağustos 2006, 14:45   #35
 
Giriş Tarihi: 13 Haziran 2006
İsim: ABDULLAH
Yaş: 31
Mesajlar: 11,483
İtibar Gücü: 28
Kutlubey is just really niceKutlubey is just really niceKutlubey is just really niceKutlubey is just really nice
Kullanıcıya ICQ yolu ile mesaj gönder Kullanıcıya AIM yolu ile mesaj gönder Kullanıcıya MSN yolu ile mesaj gönder Kullanıcıya Yahoo yolu ile mesaj gönder
Kutlubey Kutlubey isimli Üyemiz şuan sistemimize bağlı değildir. (Offline) ( Üye )

Dadaci Tiyatro: 1. Dünya Savasi sonrasinda, Avrupa'da (Dada merkezleri olarak Zürich, Berlin ve Paris'te), dadacilik hareketi baglaminda yer alan tiyatro. Kaliplasmis egemen toplumsal yasam degerlerine, göreneksellesmis sig burjuva sanat anlayisi ve düsünce tarzina karsi köktenci bir hareket olarak yer alan Dadaci Tiyatro, özellikle Berlin'de güçlü siyasal-anarsist egilim tasimis; Paris'te gerçeküstücü sanat ve tiyatroöncülük etmistir. 1915'te New York'ta (M. Duchamp, F. Picabia), 1916'da Zürich'te (Zürich-Dada: Cabaret Voltaire; H. Ball, H. Arp, M. Jonco, T. Tzara) baslayan Dadaci Tiyatro etkinlikleri, baslicalikla, 1918'e kadar Zürich'te, 1920'ye kadar Berlin'de (Berlin-Dada: R. Huelsenbeck, R. Hausmann, G. Grosz, W. Mehring), 1923'e kadar da Paris'te (Paris-Dada: T. Tzara, A. Breton) sürmüstür. Her türlü estetik kuralciliktan ve mantiksal çözümlerden bagimsiz olarak, anlamsiz olani sanatin temeline koyan, biçimi ve dili yakin; ilkel, naiv, dolayimsiz biçim ve dil ile kendiligindenlige dayanan Dadaci Tiyatro'nun baslicalikla "dada geceleri"nde gerçeklestirilen gösterileri, maskeli danslari, groteski, kukla kilikli sahne giysilerini, kolaj sahne düzenini, kaba siirli söylevleri ve gürültülü müzigini kapsar; dogrudan hareket edilen izleyiciyi sarsintiya ugratmak ister. Dadaci Tiyatro oyunlarinin örnekleri, T. Tzara'nin ("göz", "kukla", "burun", "boyun" ve "kas"in oyun kisileri olarak yer aldigi Gasherz (1922, Gaz Yürek), Les Aventures celestes de M. Antipyrine (1920/21, M. Antipyrine'in Hayranlikverici Serüvenleri), Ribemont- Dessaignes'in L' Empereur de Chine (1920, Çin Imparatoru), A. Breton ve P. Soupault'un C'il vous plait (1920, Lütfen) adli oyunlari ile F. Picabia ile M. Duchamp'in E. Satie'nin müzik yazdigi ve gerçeküstücülerle kavgada Dadaci Tiyatro'nun bildirgesi haline gelen Relache (1924) adli, Ballets Suedoise'ca gerçeklestirilen baledir. Dadaci Tiyatro, avangart Avrupa tiyatrosu üstünde, daha sonra da 1960'larda happening gösterileri üstünde etkili olmustur.
  | Alıntı Yaparak CevaplaMesajı Cevapla |
Eski 07 Ağustos 2006, 14:45   #36
 
Giriş Tarihi: 13 Haziran 2006
İsim: ABDULLAH
Yaş: 31
Mesajlar: 11,483
İtibar Gücü: 28
Kutlubey is just really niceKutlubey is just really niceKutlubey is just really niceKutlubey is just really nice
Kullanıcıya ICQ yolu ile mesaj gönder Kullanıcıya AIM yolu ile mesaj gönder Kullanıcıya MSN yolu ile mesaj gönder Kullanıcıya Yahoo yolu ile mesaj gönder
Kutlubey Kutlubey isimli Üyemiz şuan sistemimize bağlı değildir. (Offline) ( Üye )

Deneysel Tiyatro: Yeni oyun biçimlerini deneyen tiyatro. Deneysel oyunlar, belli bir metinden yola çikarak gerçeklestirilebilecegi gibi, basli basina özgün çalisma da olabilir. "Deneysel" sanat kavrami, 1880'de Emile Zola'nin natüralizm programinda ortaya atilmistir. Sanati gerçek içeriksel, gerek yöntemsel olarak bilimin yörüngesine oturtmaya çalismis olan Zola, doganin yasalarini drama ve tiyatroda da bulmaya; psikolojik ve sosyolojik yasam deneyini sahnede canlandirmaya çalismistir. Brecht'de Deneysel Tiyatro'yu doga bilimlerine dayanarak açiklamaya çalismis; epik tiyatro kavramini Deneysel Tiyatro baglaminda alarak, sanatsal yeni anlatim biçimlerinin toplumsal ilerici islevinden yola çikmistir. Zola'nin pozitivist yönteme dayali natüralist, Brecht'in ise maddeci diyalektige dayali epik Deneysel Tiyatro deneyimleri disinda avangart biçemci Deneysel Tiyatro etkinlikleri yer alir. Tiyatro reformu hareketleriyle baslayan tiyatro yenilesme hareketleri, modernizm baglaminda yayginlik kazanarak, disavurumcu, fütürist, dadaci, konstrüktivist, vb. Deneysel Tiyatro deneyimlerine yol açmistir. Son dönemler tiyatrosunda bu dogrultuda ki Deneysel Tiyatro etkinlikleri için sunlar örnek gösterilebilir: J. Littlewood'un Theatre Workshop çalismalari, T. Kantor ve J. Grotowski gibi Polonyali yönetmenlerin sok tiyatrosu ve yoksul tiyatro deneysel uygulamalari, ABD'de Living Theatre, La Mama, Bread and Puppet Theatre gibi topluluklarin off-off-Broadway etkinlikleri; R. Foreman'in klasik anlati yapisini yikan ontolojik-histerik tiyatrosu, M. Monk'un müzik, dans ve görsel sanat ögelerini gizemsel sözsüz anlatim içinde birlestiren çalismalari; R. Wilson'un çagrisimsal siralamaya dayali imge tiyatrosu.
  | Alıntı Yaparak CevaplaMesajı Cevapla |
Eski 07 Ağustos 2006, 14:46   #37
 
Giriş Tarihi: 13 Haziran 2006
İsim: ABDULLAH
Yaş: 31
Mesajlar: 11,483
İtibar Gücü: 28
Kutlubey is just really niceKutlubey is just really niceKutlubey is just really niceKutlubey is just really nice
Kullanıcıya ICQ yolu ile mesaj gönder Kullanıcıya AIM yolu ile mesaj gönder Kullanıcıya MSN yolu ile mesaj gönder Kullanıcıya Yahoo yolu ile mesaj gönder
Kutlubey Kutlubey isimli Üyemiz şuan sistemimize bağlı değildir. (Offline) ( Üye )

Devrimci Tiyatro: Devrimci dramaturji uygulayan tiyatro eylemi. 1920-30 yillarinda Almanya'da ve Rusya'da etkinlik kazanan isçi tiyatrolari ile uyarma ve propaganda tiyatrolari, dar anlamda, Devrimci Tiyatro ile esanlamli kullanilan tiyatro biçimleri olmustur. Rusya'daki proletkült hareketiyse, proletkült tiyatrolarinin, proleter devrimci isçi tiyatro hareketinin yayginlik kazanmasina yol açmistir. Bu dönemde, Rusya'da toplumsal siyasal devrime kosut, "tiyatro devrimi" çok önemli bir tiyatro hareketi olarak yer almis; tiyatroyu devrimsel dönüsümlere ugratma yönünde yenilikçi tiyatro uygulamalarina sahip olmustur. Almanya'da, Piscator'un politika tiyatrosu da Devrimci Tiyatro kapsami içinde görülmelidir. Ilerici disavurumcu hareketle birlikte politika tiyatrosunun Brecht'in epik tiyatrosu üstünde genis etkisi olmustur; bu anlamda, Brecht'in Aristotelesci tiyatronun kuramsal ve dünyagörüssel olarak tam karsitinda yer alan ve devrimci toplumsal düzen degisikligi isteyen epik tiyatrosu da Devrimci Tiyatro kapsamina girdigi kadar, basli basina bir tiyatro devrimidirde. 1930'larda ABD'de isçi sinifi hareketine bagli The League op Workers Theaters, ABD'de Devrimci Tiyatro hareketinin en yetkin örnegi olmustur. Çin Halk Cumhuriyeti'nde ise, özellikle Kültür Devrimi sirasinda kamutsal gücün ve komünlügün anlatimi olarak yer alan devrimci model tiyatro yapitlari, köktenci uyarma ve propaganda oyunlari olmustur. 1970'lerde gosist ögrenci hareketlerine bagli olarak ABD, Almanya, Latin Amerika ve Fransa'da sokak tiyatrosu ve gerilla tiyatrosu etkinlikleri de bir çesit Devrimci Tiyatro etkinlikleri olarak görülebilir. Devrimci Tiyatro, 20. yüzyilin baslarinda uluslar arasi isçi hareketine ve sosyalist devrimci harekete bagli olarak yayginlik kazandiktan sonra, isçi hareketi pratigine bagli olarak ortadan kalkmistir.
  | Alıntı Yaparak CevaplaMesajı Cevapla |
Eski 07 Ağustos 2006, 14:46   #38
 
Giriş Tarihi: 13 Haziran 2006
İsim: ABDULLAH
Yaş: 31
Mesajlar: 11,483
İtibar Gücü: 28
Kutlubey is just really niceKutlubey is just really niceKutlubey is just really niceKutlubey is just really nice
Kullanıcıya ICQ yolu ile mesaj gönder Kullanıcıya AIM yolu ile mesaj gönder Kullanıcıya MSN yolu ile mesaj gönder Kullanıcıya Yahoo yolu ile mesaj gönder
Kutlubey Kutlubey isimli Üyemiz şuan sistemimize bağlı değildir. (Offline) ( Üye )

Disavurumcu Tiyatro: 1910-20 yillarinda, baslicalikla Almanya'da, sanatin tüm alanlarinda yer alan disavurumculuk akimina bagli tiyatro. Natüralist tiyatro ile pozitivizme oldugu kadar, izlenimci tiyatro ile yeni romantikçilige de karsi bir tepki olarak ortaya çikan Disavurumcu Tiyatro, 1900'lerin tiyatro reformu hareketinin izinde modernizmin bir tiyatrosu olmustur. Düsünce baglaminda, Disavurumcu Tiyatro, savasin ve keskin toplumsal çeliskilerin yarattigi kaostan dogacak "yeni insan"in sözcülügünü yapar; gizemci, akildisici ve asiri öznelci düsünce dogrultusunda, yaratici bireyin iç yasantisini ve tinsel baskaldirisini tiyatronun odagina yerlestirir; zihinsel gerçekligi mutlaklastirarak, mutlak özgürlük ideali pesinde, soyut bir düsünsel anlatim dramatigi yaratir; dünyayi "tinsel devrim"le degistirme yolunda, "insanoglunun tiyatrosu"nu gerçeklestirmeye, "yeni bir mitoloji" yaratmaya çalisir. Disavurumcu dramatikle, belli degismezlik olarak merkezlestirilir; köktenci baskaldiri, trajik durum, paradoks vurgulama, fantastik anlatim, düs dünyasi, abartma ve grotesklestirme araciligiyla bilinç altinin, zihinsel gerçegin eylemin yerine geçmesine istenir. Oyun dili, olaylar örgüsüne ya da eyleme öncelik kazanarak, yinelemeler, degisken sözdizimi, yankima ve sözcük çarpistirma biçimini alir; bütün oyun boyunca iç monolog haline gelmeyi amaçlar. Oyunun gerçek kahramani oyun yazarinin kendisi oldugu için, oyuncular yalnizca onun zihnini yansitan sözsüz oyuncular durumuna iner; oyunculukta, gerçeklige öykünmeye karsit, bedensel ve ritmik bir anlatim geçerlik kazanir. Biresimci sahne ve Bauhaus tiyatrosu anlayisinin egemen oldugu sahneleme biçiminde, sanatlar kendi temel ögelerine indirgenerek köktenlestirilir; "ruhlarin titresimi"nin saglanmasina çalisilir. Mekanik tiyatro ve soyutlama yöntemi ile ritmik oyunculuk dogrultusunda, sahne düzeni, kopuk kopuk sahnelerden, dinamik geçislerden olusur, zorlamali bir oyun temposu kurulur; insan davranislarini ortaya çikaracak yalin bir sahne tasarimi, çarpitilmis perspektif, yalin basamakli sahne dekoru uygulanir; sert isik oyunlarindan, isik düsürmeden yararlanilir, zorlamali ses vurgulari "disavurumcu çiglik" kullanilir. Disavurumcu dramanin yeni gerçekçilik karsisinda çözüntüye ugramasina karsin, Disavurumcu Tiyatro etkisini uzun süre korumustur. Strindberg ile Wedekind'in öncelik ettikleri Disavurumcu Tiyatro'nun baslica yazarlari Sorge, Kornfeld, Goering, Toller, Wollf, Hasenclever, Barlach, Sternheim, Kaiser, Unruh, Werfel, Kokoschka ve genç Brecht'tir. Alman dili disinda, genel biçemsel baglamda ise O'Neill, E. Rice, K. Çapek, T. Wilder ve O'Casey gibi adlar sayilabilir. Disavurumcu Tiyatro yönetmenleri arasnda, baslicalikla L. Jessner, G. Hartung, O. Falckenberg; sahne tasarimcilari arasinda E. Pirchan, C. Klein, L. Sievert yer alirlar. Almanya'da Disavurumcu Tiyatro'nun 1920'ye kadarki dönemi disinda, yapica birlige rastlanmaz; aralarinda soyut disavurumculuga, gizemcilige yönelenler oldugu gibi, kapitalizme ve militarizme karsi çikarak, Disavurumcu Tiyatro'yu kökten elestirel bir görüs altinda devrimci kilmak isteyenler de olmustur.
  | Alıntı Yaparak CevaplaMesajı Cevapla |
Eski 07 Ağustos 2006, 14:46   #39
 
Giriş Tarihi: 13 Haziran 2006
İsim: ABDULLAH
Yaş: 31
Mesajlar: 11,483
İtibar Gücü: 28
Kutlubey is just really niceKutlubey is just really niceKutlubey is just really niceKutlubey is just really nice
Kullanıcıya ICQ yolu ile mesaj gönder Kullanıcıya AIM yolu ile mesaj gönder Kullanıcıya MSN yolu ile mesaj gönder Kullanıcıya Yahoo yolu ile mesaj gönder
Kutlubey Kutlubey isimli Üyemiz şuan sistemimize bağlı değildir. (Offline) ( Üye )

Diyalektik Oyun: Diyalektik yönle yazilmis oyun. En belirgin özelligi, gerçekligi yeniden yansitirken tarihsel süreci göz önüne almasidir. Aksiyon, iç ve dis çeliskileri ön plana çikartarak olumlu ve olumsuzu iç içe, ayni anda gösterir.Bu diyalektik gelisme sonucu çözüm seyitciye birakilir. Çözüm için veriler oyunda hazirlanir ve seyircinin bu verilere dayanarak düsünmesi hedeflenir. Diyalektik oyun, kapali ve açik biçimde olabilir. Ö nemli olan biçem degil, gerçekligin diyalektik yoldan dramatik ya da tiyatral bir biçimde aktarilmasidir. Bu oyunlar Brecht'in etkisiyle, onun ölümünden sonra en çok genç Alman oyun yazarlari tarafindan tartisilmistir.
  | Alıntı Yaparak CevaplaMesajı Cevapla |
Eski 07 Ağustos 2006, 14:46   #40
 
Giriş Tarihi: 13 Haziran 2006
İsim: ABDULLAH
Yaş: 31
Mesajlar: 11,483
İtibar Gücü: 28
Kutlubey is just really niceKutlubey is just really niceKutlubey is just really niceKutlubey is just really nice
Kullanıcıya ICQ yolu ile mesaj gönder Kullanıcıya AIM yolu ile mesaj gönder Kullanıcıya MSN yolu ile mesaj gönder Kullanıcıya Yahoo yolu ile mesaj gönder
Kutlubey Kutlubey isimli Üyemiz şuan sistemimize bağlı değildir. (Offline) ( Üye )

Dogaçlama: Bir oyunculuk yöntemi; daha önce belli bir sözel ya da mimiksel-davranisal sahne saptamasi olmaksizin oyun oynama. Oyun sirasinda eylemi ve sözü bulan oyunun temeli Dogaçlama'ya dayanir. Dogaçlama tiyatrosunun ilk örneklerine antik çagda mimus ve pantomimus'ta rastlanabilecegi gibi, en çok da tuluat tiyatrosunda rastlanir. Bu baglamda, örnegin , commedia dell'arte, oyunculari, kaba eylem taslagina göre, kendiliginden dogal tepkilere dayanarak, Dogaçlama oynarlar; çok iyi saptanmis oyuncu rolleri içinde, belli bir duruma, yere, zaman, izleyiciye göre oyunu oldugu kadar, agizdan agiza söz akisini da çesitlendirirlerdi; Arlecchino gibi komik tipler, izleyiciye dogrudan seslenerek, yöresel ve güncel olaylara tepki verirlerdi. Dogaçlama, bugün de oyunculuk egitiminin baslica alanlarindan olup, Stanislavski'nin "dogru algilama" istemi ile Brecht'in "gözlem sanati"ni gelistirme sanati istemi arasinda, diyalektik bir birlik kurma amacini gütmektedir; bu anlamda, Dogaçlama'nin oyuncunun kendine özgü kisisel anlatimini gelistirmesine ve kendini gözlemci kilmasina yönelik, ikili islevi karsisindaki oyuncunun oyununu gözlemleyerek kendi oyununu koymasina olanak verir. Dogaçlama, tiyatro topluluklarinca üretim amaçli olarak da ele alinmakta, özellikle de törensi tiyatro topluluklari, serbest tiyatro topluluklari ve sokak tiyatrosu topluluklarinca uygulamaya konuldugu gibi, "topluca dogaçlama oyunculuk" anlayisi içinde ortaya konmaktadir. Çagdas törensi tiyatro anlayisi dogrultusunda, dogaçlama ile törensilik içiçe kaynastirilmakta, oyunculukta temel yöntem olarak alinmaktadir.
  | Alıntı Yaparak CevaplaMesajı Cevapla |
Cevapla

Etiketler
sözlüğü, tiyatro

Konu Araçları
Mod Seç



Kullanılan Yazılımlar Yasal Konular Çalışılan Hosting ŞirketiCEPFORUM™ Hakkında
CEPFORUM™ 'un yapımında kullanılan yazılım: vBulletin® versiyon 3.8.12 ve Telif Hakları vBulletin Solutions Inc'e Aittir.

Arama motoru optimizasyonu: vBSEO 3.6.0 Crawlability Inc.
CEPFORUM™, bir paylaşım sitesidir. Bütün yasal sorumluluklar ilgili mesajları yazan kullanıcılara aittir. Sitemiz , hak sahiplerinin şikayetleri doğrultusunda ilgili materyalleri 48 saat içerisinde kaldırmaktadır. Bildirimlerinizi bu linkten bize yapabilirsiniz.
CEPFORUM™ Mobil konular ağırlıklı Teknolojik Forumlar-Forumu ,
ZetSPACE™ Hosting LLC
sunucularına güvenle barındırılmaktadır.

Copyright ©2011 - 2014
zetspace@mrqwerty.com
CEPFORUM™ ,26 Ağustos 2003 'da kurulmuştur. Esas hedefi kaliteli ve güncel paylaşım , seviyeli eğlence ve sınırsız erişim sağlamak olmuştur.
Power & Management by :CEPFORUM TEAM.

İletişim : cepforum@cepforum.net
Yöneticilik Başvurusu : admin@cepforum.net