CEPFORUM  


Geri Dön   CEPFORUM > KÜLTÜR , SANAT VE EĞLENCE FORUMLARI > Tiyatro, Sinema ve Konser

Cevapla
 
Konu Araçları Mod Seç
Eski 07 Ağustos 2006, 14:46   #41
 
Giriş Tarihi: 13 Haziran 2006
İsim: ABDULLAH
Yaş: 31
Mesajlar: 11,483
İtibar Gücü: 28
Kutlubey is just really niceKutlubey is just really niceKutlubey is just really niceKutlubey is just really nice
Kullanıcıya ICQ yolu ile mesaj gönder Kullanıcıya AIM yolu ile mesaj gönder Kullanıcıya MSN yolu ile mesaj gönder Kullanıcıya Yahoo yolu ile mesaj gönder
Kutlubey Kutlubey isimli Üyemiz şuan sistemimize bağlı değildir. (Offline) ( Üye )

Dördüncü Duvar: Natüralist ve yanilsamaci tiyatro kuraminin baslica bir ilkesi; sahne ile izleyici arasinda varsayilan duvar. Kapali oyun biçiminin baslica özelligi olan Dördüncü Duvar, izleyicinin etkisinde kalmadan, kendini bütünlükle oyuna verebilmesi için, oyuncu ile izleyici arasinda çekilmis tasarimsal mekân ayrimidir. Kavram olarak 17. yüzyildan bu yana yer alan Dördüncü Duvar, 19. yüzyilda natüralist tiyatronun temel bir ilkesi haline gelmis, baslicalikla da Antoine ve Stanislavski tarafindan uygulanmaya konmustur.
  | Alıntı Yaparak CevaplaMesajı Cevapla |
Eski 07 Ağustos 2006, 14:46   #42
 
Giriş Tarihi: 13 Haziran 2006
İsim: ABDULLAH
Yaş: 31
Mesajlar: 11,483
İtibar Gücü: 28
Kutlubey is just really niceKutlubey is just really niceKutlubey is just really niceKutlubey is just really nice
Kullanıcıya ICQ yolu ile mesaj gönder Kullanıcıya AIM yolu ile mesaj gönder Kullanıcıya MSN yolu ile mesaj gönder Kullanıcıya Yahoo yolu ile mesaj gönder
Kutlubey Kutlubey isimli Üyemiz şuan sistemimize bağlı değildir. (Offline) ( Üye )

Dram: Yunancada "bir sey yapmak, oynamak"anlamina gelir. Yazin tarihçilerine göre, lirik ve epik yaninda, üçüncü bir yazin alanidir.1) Sahnede oynanmak üzere, konusmalar ve hareketlerle gelisen, karsit oluslarin çatismasiyla gelisen ve sonuçlanan oyun.2) Halk dilinde ciddi oyun. Dramatik: 1-Dram'a, yani oyun türüne iliskin olan. 2-Içinde gerilim, çatisma, çesitli olaylar ve karsitliklar bulunan, insanla ve insan iliskileriyle gelisen herhangi bir yapit ya da olay

Dram Sanati:Insana iliskin olan her seyi sanatsal bir yaratilisla canlandirilan üretim ve yapim. Dram sanatinin birbirnden ayrilmayacak temel ögeleri, yansilama, canlandirma ve eylemdir. Bu üç temel ögenin bulundugu bir kisa bölüm, bes dakikalik konusma, bir sözsüz oyun, sinema filmi, televizyon dizisi, opera betikçesi, hatta bir orataryo dram sanatinin kapsami içindedir. Dram sanati, tiyatro olgusunun yazinsal yanidir (bkz.Tiyatro Sanati)
  | Alıntı Yaparak CevaplaMesajı Cevapla |
Eski 07 Ağustos 2006, 14:46   #43
 
Giriş Tarihi: 13 Haziran 2006
İsim: ABDULLAH
Yaş: 31
Mesajlar: 11,483
İtibar Gücü: 28
Kutlubey is just really niceKutlubey is just really niceKutlubey is just really niceKutlubey is just really nice
Kullanıcıya ICQ yolu ile mesaj gönder Kullanıcıya AIM yolu ile mesaj gönder Kullanıcıya MSN yolu ile mesaj gönder Kullanıcıya Yahoo yolu ile mesaj gönder
Kutlubey Kutlubey isimli Üyemiz şuan sistemimize bağlı değildir. (Offline) ( Üye )

Dramaturg: Kökence drama yazari ve sahneye koyucu anlamina gelen Dramaturg, Lessing'in Hamburgischer Dramaturgie yapitindan sonra tiyatronun ortak yönetimcisi, edebi danismani ve sanat yöneticisi anlaminda gelismistir. Günümüzde Dramaturg'un islevleri (tiyatro kuramlarina bagli olarak) çok çesitlilik göstermektedir; bu islevler söyle siralanabilir: Oyun okumak ve oyun seçmek, oyun dagarcigi politikasini saptayarak arastirmalara dayali bir oyun dagarcigi hazirlamak; oyunlari çözümsel olarak incelemek, irdelemek, çevirmek, anlamini açiga kavusturacak raporlar hazirlamak, oyunun yorumunu saptamak; sahneye koyucu ve sahne tasarimcisiyla isbirligi içinde oyunu sahneye hazirlayip aktarmak; rol dagiliminda, yardimci malzeme saglamada, metin çözümünde, oyunun gerçeklestirilmesine danismanlik yapmak; tiyatronun genel egitim etkinligiyle ve oyun dagariyla ilgili toplantilar, tartisma ve konusmalar, seminerler ve kurslar düzenlemek; program dergisi yanisira, gerekli yayinlari üstlenmek; oyun yazarlari ve yayinevleriyle iliskileri isletmek; ilgili medyalari bilgilendirmek; tiyatroyu kamuoyuna karsi temsil etmek. Dramaturg, uygulamali dramaturji yürütebilecegi gibi, yapimsal dramaturji de yürütebilir. Drama edebiyati ve estetik kuramlarin incelenmesi, oyun planinin hazirlanmasi, tiyatro politikasinin saptanmasi, vb. uygulamali dramaturji çalismalarina girer. Yapimsal dramaturji, baslicalikla Brecht'in Dramaturg anlayisiyla önem kazanmistir; oyunlarinin sahnelenmesini dramaturjik çalismayla içiçe yürüten Brecht, uygulamali dramaturji ile yapimsal dramaturjiyi birlestirmis, tiyatronun toplumsal islevi ile estetik degerini bütünlestirmeye çalismistir. Bütün sahne sanatçilarinin katilimiyla gerçeklestirilen sahneleme anlayisi, günümüzde, yapimsal dramaturjinin baslica özelligini, Dramaturg'un yaratici islevini ortaya koymaktadir.
  | Alıntı Yaparak CevaplaMesajı Cevapla |
Eski 07 Ağustos 2006, 14:46   #44
 
Giriş Tarihi: 13 Haziran 2006
İsim: ABDULLAH
Yaş: 31
Mesajlar: 11,483
İtibar Gücü: 28
Kutlubey is just really niceKutlubey is just really niceKutlubey is just really niceKutlubey is just really nice
Kullanıcıya ICQ yolu ile mesaj gönder Kullanıcıya AIM yolu ile mesaj gönder Kullanıcıya MSN yolu ile mesaj gönder Kullanıcıya Yahoo yolu ile mesaj gönder
Kutlubey Kutlubey isimli Üyemiz şuan sistemimize bağlı değildir. (Offline) ( Üye )

Dramaturji: 1- Uygulamali ve yapimsal Dramaturji; dramaturgun gerçeklestirdigi etkinlik, dramaturgluk ugrasi; bir oyunun dramaturg ile yönetmenin isbirligi içinde sahnelenmesi tüm sahneleme süreci yöntemsel çalismasi, "kuramsal sahneleme". 2- Kuramsal Dramaturji; kavramsal olarak Lessing tarafindan ortaya atildigi biçimde, drama yapitlarinin, oyunlarin iç yasalarini, ana kurallarini, oyun yapisi ilkelerini ortaya koyan drama sanati bilgisi, drama sanati ve teknigi kurami. 3- Drama yapiti üretme, oyun yazma; drama yapiti olusturma ilkeleri. Bu anlamda Dramaturji kavrami, drama tarihi kavramiyla oldugu kadar, drama kurami kavramiyla da örtüsür.




Düs Oyunu: A. Strindberg'in bir oyun biçimi. Kendine özgü oyun yapisi olan Düs Oyunu, Strindberg'in kendi ana temasini yeni bir tiyatro biçimi içinde ortaya koyma çabasinin sonucu olmustur. Düs mantigi dogrultusunda "düs biçimine öykünen" bu oyun yapisinda yer, zaman ve eylem birligi ortadan kalkar; natüralist dramaturjiden uzaklasilarak, çoksesli bir senfonideki kontrpuan yapisi kurulur; biçemsel-simgeci bir sahne düzeni olusturulur. Düs Oyunu'nun önemi, Rönesans'tan bu yana Avrupa tiyatrosunda uygulanin üç birlik kurali disina çikmasi ve oyun kisisini psikanalitik çözüntüye ugratarak, kurgusal olarak çok yönlü ortaya koyabilmesidir. Düs Oyunu, disavurumcu tiyatro, gerçeküstücü tiyatro ve saçma tiyatrosu üstünde etkili olmustur.
  | Alıntı Yaparak CevaplaMesajı Cevapla |
Eski 07 Ağustos 2006, 14:46   #45
 
Giriş Tarihi: 13 Haziran 2006
İsim: ABDULLAH
Yaş: 31
Mesajlar: 11,483
İtibar Gücü: 28
Kutlubey is just really niceKutlubey is just really niceKutlubey is just really niceKutlubey is just really nice
Kullanıcıya ICQ yolu ile mesaj gönder Kullanıcıya AIM yolu ile mesaj gönder Kullanıcıya MSN yolu ile mesaj gönder Kullanıcıya Yahoo yolu ile mesaj gönder
Kutlubey Kutlubey isimli Üyemiz şuan sistemimize bağlı değildir. (Offline) ( Üye )

Eglendirici Tiyatro: Egitme amaçli olmayan, izleyiciyi salt eglendirmeyi amaçlayan tiyatro. Tiyatro, baslicalikla da güldürü tiyatrosu, hep eglendirme amaçli olmustur; ancak, 19. yüzyildan sonra, Eglendirici Tiyatro, sanatsal ve düsünsel savli, elestirel olmayan tiyatro, baslicalikla da bulvar tiyatrosu ile vodvil için kullanilmaya baslanmistir. Izleyiciyi siyasal, düsünsel yönden sarsma amaci gütmeyen Eglendirici Tiyatro, günümüzde daha çok ticari tiyatro baglaminda yer alir.








Elestirel Gerçekçilik: Gerçekligin bu evresi içinde, bir bütün olarak kentsoylu sanati ve tiyatrosudur;bulundugu çevrenin toplumsal gerçekliginin görgücü (ampirik) çizimiyle kahramanin ülkülestirilmesi yer alir. Ilerici nitelikli romantizm ile arasindaki ayrim, romantizm anaparaci dizgenin yalnizca toplumsal elestiri ile ugrasirken, elestirel gerçeklik, liberalizme yönelen kentsoylu toplumdaki çeliskilerin toplumsal niteligini açiklamaya çalisir. Kisacasi, bu egilim, bir seçenek üretmeden, kentsoylu dünya görüsüne ve ahlakina bir baskaldiridir. Paranin zedeleyici gücü karsisinda insani degerleri savunur.
  | Alıntı Yaparak CevaplaMesajı Cevapla |
Eski 07 Ağustos 2006, 14:47   #46
 
Giriş Tarihi: 13 Haziran 2006
İsim: ABDULLAH
Yaş: 31
Mesajlar: 11,483
İtibar Gücü: 28
Kutlubey is just really niceKutlubey is just really niceKutlubey is just really niceKutlubey is just really nice
Kullanıcıya ICQ yolu ile mesaj gönder Kullanıcıya AIM yolu ile mesaj gönder Kullanıcıya MSN yolu ile mesaj gönder Kullanıcıya Yahoo yolu ile mesaj gönder
Kutlubey Kutlubey isimli Üyemiz şuan sistemimize bağlı değildir. (Offline) ( Üye )

Elestiri: Bir yapiti, dünya görüsü, sanatsalligi, topluma katkisi, sahnelenmesi, oyunculugu ve plastik tasarim degerler açisindan degerlendirme islemi.



Elestirmen: Elestiri yazan kimse. Bir yapiti kendi degerlendirmesi ile ele alan yazar. Elestirmenin yazdigi alanda bir dünya görüsü, genis bilgisi, sanata karsi olaganüstü bir duyarliligi ve algilama yetisi olmasi gerekir.






Entremes: 17. yüzyil Ispanyol tiyatrosunun bir oyun türü. Senliklerde tek perdelik, güldürülü oyun olarak; çokperdelik oyunlarda ise, içerikle ilgili olmayan, ara oyun olarak oynanan Entremes, Ispanyol tiyatrosunun baslica oyun biçimi olarak yer almistir.
  | Alıntı Yaparak CevaplaMesajı Cevapla |
Eski 07 Ağustos 2006, 14:47   #47
 
Giriş Tarihi: 13 Haziran 2006
İsim: ABDULLAH
Yaş: 31
Mesajlar: 11,483
İtibar Gücü: 28
Kutlubey is just really niceKutlubey is just really niceKutlubey is just really niceKutlubey is just really nice
Kullanıcıya ICQ yolu ile mesaj gönder Kullanıcıya AIM yolu ile mesaj gönder Kullanıcıya MSN yolu ile mesaj gönder Kullanıcıya Yahoo yolu ile mesaj gönder
Kutlubey Kutlubey isimli Üyemiz şuan sistemimize bağlı değildir. (Offline) ( Üye )

Epik Tiyatro: Yanilsamaci tiyatronun seyirciyi sahnedeki karakter ve olaya özdeslestiren duygusal yasantisi karsisina, maddeci diyalektigin tarih bakisi açisini saglayan ve seyirciyi gözlemde bulunan bir üçüncü kisi durumuna getirerek onun usçul yöneliste karar vermesini saglayan tiyatro anlayisi.

Ezilenlerin Tiyatrosu: Augusto Boal'in gelistirdigi bir siyasal halk tiyatrosu biçimi. Özgürlesme tiyatrosu, görünmez tiyatro, forum tiyatrosu, gazete tiyatrosu gibi biçimsel ve içeriksel çesitli tanimlar da edinmis olan Ezilenlerin Tiyatrosu, ilk kez 1956'da Brezilya'da gerçeklestirilmis, daha sonra Latin Amerika, ABD ve Avrupa'da örneklendirilmistir. Ezilenlerin Tiyatrosu'nda odak, izleyicilerin oyuna baglanimlaridir. Devrimin genel provasi yerine geçen Ezilenlerin Tiyatrosu, açik sokak tiyatrosu olarak, gözle görülmeyen siyasal ve toplumsal baskiya karsi izleyicinin oyuncu haline gelerek tavir almasini amaçlar.
  | Alıntı Yaparak CevaplaMesajı Cevapla |
Eski 07 Ağustos 2006, 14:47   #48
 
Giriş Tarihi: 13 Haziran 2006
İsim: ABDULLAH
Yaş: 31
Mesajlar: 11,483
İtibar Gücü: 28
Kutlubey is just really niceKutlubey is just really niceKutlubey is just really niceKutlubey is just really nice
Kullanıcıya ICQ yolu ile mesaj gönder Kullanıcıya AIM yolu ile mesaj gönder Kullanıcıya MSN yolu ile mesaj gönder Kullanıcıya Yahoo yolu ile mesaj gönder
Kutlubey Kutlubey isimli Üyemiz şuan sistemimize bağlı değildir. (Offline) ( Üye )

Eski Antik Komedya: IÖ 486 yilinda ortaya çikan komedya Diyonizos adina düzenlenen senliklerde filizlenmistir. Eski komedyanin kaynagi, Ocak ayindaki Lenaya Senligi'ndeki fallik ezgilerdir. En belirgin özelligi, karikatür kisiler ve grotesk giysilerle taslamayi getirmesidir. Eski komedyanin bilinen en büyük yazari Aristofanes'tir.



Fabel: 1- Mythos anlaminda, oyunun konusu disinda, oyunun kaynakçasi; olaylar dizisinin mantiksal ve tarihsel örgüsünü olusturan tema ve motivler; oyun kisilerinden bagimsiz olarak, eylemin disinda, olaylarin ana nedeni. Aristoteles'e göre, Fabel, "eyleme öykünme"dir, "olaylarin nedensel dügümlenisi"dir; Fabel, "oyun kisilerinin kendilerini degil, ettiklerini betimler"; "tragedyanin kendi hedefi ve eregi Fabel'dir", "tragedyanin kaynagi ve ruhu"dur. 2- Brecht'e göre, Fabel, "çeliskilerin yürütülmesi"dir, eylemin altinda yatan iç mantiktir, eylem mantigidir; tarihsel süreci gösterir. "Tiyatronun ana isi"dir, "bütün olaylarin bileskesi"dir; tiyatroda her sey Fabel'i anlatmak, tüm yabancilastirma yoluyla ortaya koymak içindir. "Fabel, oyuncusu, sahne tasarimcisi, maske yapimcisi, giysi tasarimcisi, müzikçisi ve dans düzenleyicisiyle tiyatronun tümü tarafindan ortaya konur, açigi çikarilir, sergilenir". Fabel, "bir oyunda yer alan ve gestus halinde kendini ortaya koyan bütün davranislarin bir arada düzene konmasi" olup, sahnede gösterilen düsünce ile izleyicinin karsi düsüncesi arasinda gidip gelir. Lessing ve Hegel'den bu yana, ana dramatik çatisma, Fabel'in önkosulu olarak görülmüstür. Fabel'de dramatik metnin düsünce kapsami, gerçeklik anlayisi kendini ortaya koyar; Fabel kavrami, gerçeklik sürecini içerir; "çeliskiler yoluyla ya da bir kiside çözüme ugrayan eylemdir".
  | Alıntı Yaparak CevaplaMesajı Cevapla |
Eski 07 Ağustos 2006, 14:47   #49
 
Giriş Tarihi: 13 Haziran 2006
İsim: ABDULLAH
Yaş: 31
Mesajlar: 11,483
İtibar Gücü: 28
Kutlubey is just really niceKutlubey is just really niceKutlubey is just really niceKutlubey is just really nice
Kullanıcıya ICQ yolu ile mesaj gönder Kullanıcıya AIM yolu ile mesaj gönder Kullanıcıya MSN yolu ile mesaj gönder Kullanıcıya Yahoo yolu ile mesaj gönder
Kutlubey Kutlubey isimli Üyemiz şuan sistemimize bağlı değildir. (Offline) ( Üye )

Fars: Komedyaya altlasik oyun türü. Tragedya üçlemesinden sonra güldürülü art oyun olarak yer alan satyr oyunlari uzantisinda, ortaçag dinsel tiyatrosunda art oyun olarak ortaya çikmis olan Fars'in türsel kökenleri, Eski Yunan'da Dor Farsi ile Eski Roma'da Atellan Farsi'na kadar götürülebilir; açik saçik halk dogaçlamalarinda, grotesk kalip tiplere ve gündelik yasamin gülmece dolu havasina dayanan Atellan güldürüsü, Fars'in önbiçimi olarak alinabilir. Komedyanin tersine, gülünç-olani fiziksel eylem ve durumlardan çikaran; kaliplasmis durumlarin, çesitli kavga sahnelerinin fantezi dolu çesitlemelerini içeren, stereotip oyun kisilerine dayanan, dil oyunlariyla eylemi yürütülen Fars, tuluat tiyatrosunun baslica oyun türüdür. Fars'in içerigi gülünç durumlara dayanir; Fars'in özünü gülünç-olan olusturur. Gülünç-olan, komedyadaki gibi, komik olan dolayisiyla düsündürmeye degil, salt güldürmeye yol açar. Bu nedenle, Fars durumlari ile Fars oyun kisileri, abartilmistir; olaylar dizisi, fiziksel eylem biçiminde yer alir; öykü hizla yürür; olaylarda, durum ya da eylemde rastlantisallik, kurallikmis gibi kendini ortaya koyar. Fars'in yalnizca güldürmece olarak degil, elestiri yüklü güldürmece ya da polemik araci olarak yer aldigi da görülür. 15. yüzyildan sonra bütün Avrupa'da yayilmis olan Fars, Ispanya'da entremes biçiminde varolmus, Alman romantik tiyatrosunda taslama ve parodi amaçli kullanilmis, 19. yüzyil Fransiz tiyatrosunda vodvil ve fars-komedya biçiminde yayginlik kazanmis, 20. yüzyilda güldürü tiyatrosuyla esanlamli kullanilmaya baslanmis, saçma tiyatrosunda saçma Fars, tragifars ya da grotesk Fars özelligini kazanmistir.
  | Alıntı Yaparak CevaplaMesajı Cevapla |
Eski 07 Ağustos 2006, 14:47   #50
 
Giriş Tarihi: 13 Haziran 2006
İsim: ABDULLAH
Yaş: 31
Mesajlar: 11,483
İtibar Gücü: 28
Kutlubey is just really niceKutlubey is just really niceKutlubey is just really niceKutlubey is just really nice
Kullanıcıya ICQ yolu ile mesaj gönder Kullanıcıya AIM yolu ile mesaj gönder Kullanıcıya MSN yolu ile mesaj gönder Kullanıcıya Yahoo yolu ile mesaj gönder
Kutlubey Kutlubey isimli Üyemiz şuan sistemimize bağlı değildir. (Offline) ( Üye )

Fütürist Tiyatro: 1909'da Italya'da F. T. Marinetti'nin Le Feturisme adli bildirgesinin yayinlanmasiyla temellendirilen fütürizm akimina bagli tiyatro. Teknolojinin fetis özelligini yücelten; sürekli devinim imgesiyle, dinanizm ve mekanizmle özdeslesme düsüncesinden yola çikan Fütürizm, sanati sanat-eylem haline getirmeye, yasamla içiçe kilmaya çalisir; sanatin akildisçiligi, mantik disini, serüvencilige ve savasi yüceltmesi gerektigine inanir. Savasi "dünyayi temizleyecek biricik sey" olarak, güzelligi de yalnizca savasta gören fütürizm, zamanin akisindan, tarihten kopmak olarak kendiligindeligi, çagdas yasamin yeniden kurgulanmasi, "çökmüs insan psikolojisi"nin yerine "maddeyle lirik büyülenme"yi geçirmek ister. Kendi tiyatro biçimi ve tüm klasik tiyatro kültürüne almasik olarak varyeteyi gösteren Fütürist Tiyatro, mekanik tiyatro biçimi olarak, sirk ve kabare tekniklerini, isik ve sok etmenlerini, fotomontaji, mekanik baleyi, gürültü müzigini, anlamdan yoksun soyut siir okumayi içerir. Fütürist Tiyatro'ya göre, birbirinden kopuk ritimlerin içiçe geçmesi, hiz ve dönüsümün sentetik birlesimi, yasama egemen yasalari en iyi biçimde çizebilecekti; "gerçek fütürist ruha uygun gösteri ve anlatim biçimleri" bunlardi. "Tümden yaratma bosluguna dinamik siçrama" olarak sahne, "mantik disi" ve "gerçek disi" biçimlendirilecekti; tüm geçmis drama biçimlerinin sözel yapisindan özgürleserek "mantik disi tartisma"ya yer verilecekti; sahne tasariminda devrim yapilarak "çok boyutlu fütürist uzay sahne" kurulacak, plastik isiklama uygulanacakti. Fütürist Tiyatro'nun temel savlari çesitli fütürist bildirilerde ortaya konmustur.
  | Alıntı Yaparak CevaplaMesajı Cevapla |
Eski 07 Ağustos 2006, 14:47   #51
 
Giriş Tarihi: 13 Haziran 2006
İsim: ABDULLAH
Yaş: 31
Mesajlar: 11,483
İtibar Gücü: 28
Kutlubey is just really niceKutlubey is just really niceKutlubey is just really niceKutlubey is just really nice
Kullanıcıya ICQ yolu ile mesaj gönder Kullanıcıya AIM yolu ile mesaj gönder Kullanıcıya MSN yolu ile mesaj gönder Kullanıcıya Yahoo yolu ile mesaj gönder
Kutlubey Kutlubey isimli Üyemiz şuan sistemimize bağlı değildir. (Offline) ( Üye )

Gazete Tiyatrosu: Günlük ve geçmis olaylari gazete haberleri biçiminde, belgesel olarak canli sunan bir uyarma ve propaganda tiyatrosu. Ilk kez 1935'te ABD'de Federal Theatre Project çerçevesinde, 1930 büyük ekonomik bunalim döneminde ortaya çikmis olan Gazete Tiyatrosu, halki bilinçlendirme ve eyleme geçirme amacini tasir. Gündelik yasamda yer alan siyasal ve toplumsal sorunlari elestirel bir bakis açisindan verebilmek için, siyasal kabare türünden ve kurgu tekniginden yararlanir; güncel olaylari, kisa geçisli öykülü sahnelerle, gazetede yansimasini buldugu biçimde verir; önemli bir gazete haberini sahneye projeksiyonla yansitip, yeniden canlandirarak yorumlar. Gazete Tiyatrosu, Ethiopia gibi, Mussolini'yi yeren; Triple gibi, ABD'de toplumsal sorunlara el atan ve New York'taki repertuara dayali oyunlar yanisira, GM fabrikasi isgali sirasinda "Grev Geliyor" oyunlar oynamistir. Gazete Tiyatrosu, siyasal baski ve McCarthycilik politikasi yüzünden kalkmistir
  | Alıntı Yaparak CevaplaMesajı Cevapla |
Eski 07 Ağustos 2006, 14:47   #52
 
Giriş Tarihi: 13 Haziran 2006
İsim: ABDULLAH
Yaş: 31
Mesajlar: 11,483
İtibar Gücü: 28
Kutlubey is just really niceKutlubey is just really niceKutlubey is just really niceKutlubey is just really nice
Kullanıcıya ICQ yolu ile mesaj gönder Kullanıcıya AIM yolu ile mesaj gönder Kullanıcıya MSN yolu ile mesaj gönder Kullanıcıya Yahoo yolu ile mesaj gönder
Kutlubey Kutlubey isimli Üyemiz şuan sistemimize bağlı değildir. (Offline) ( Üye )

Geleneksel Türk Tiyatrosu: Türk toplumuna özgü gösterim türlerini kapsayan halk tiyatrosu ve köy tiyatrosu geleneklerini içeren tiyatro. Bunun kapsamina gölge ve kukla oyunu, meddahlik, dramatik danslar ve konulu savas oyunlari girer.



Gerçeküstücü Tiyatro: Birinci Dünya Savasi'ndan sonra Fransa'da André Breton'un, Freud'un görüslerine dayanarak sampiyonlugunu yaptigi ve biliçalti varsayimlari ile düste oldugu gibi, parçalari birbirini tutmaz bir anlatim biçimi ile vermeye çalisan tiyatro anlayisi. XIX.yüzyil sonunda, Fransa'da Alfred Jarry'nin ve daha sonra ozan Appolinaire'in öncülük ettigi tiyatro anlayisi. Artaud'nun tiyatro görüslerini içeren Le Théâtre et son Duble adli yapiti da bu akimin gelisimi içinde yer alir.
  | Alıntı Yaparak CevaplaMesajı Cevapla |
Eski 07 Ağustos 2006, 14:47   #53
 
Giriş Tarihi: 13 Haziran 2006
İsim: ABDULLAH
Yaş: 31
Mesajlar: 11,483
İtibar Gücü: 28
Kutlubey is just really niceKutlubey is just really niceKutlubey is just really niceKutlubey is just really nice
Kullanıcıya ICQ yolu ile mesaj gönder Kullanıcıya AIM yolu ile mesaj gönder Kullanıcıya MSN yolu ile mesaj gönder Kullanıcıya Yahoo yolu ile mesaj gönder
Kutlubey Kutlubey isimli Üyemiz şuan sistemimize bağlı değildir. (Offline) ( Üye )

Gerilla Tiyatrosu: Köktenci bir sokak tiyatrosu; gosist bir uyarma ve propaganda tiyatrosu biçimi; kent gerilla hareketlerine bagli bir eylem tiyatrosu. Kavram olarak Vietnam halkinin kurtulus savasimi stratejisini tiyatroya tasiyan Gerilla Tiyatrosu, 1970'lerde baslicalikla ABD ve Latin Amerika'da görülmüstür. Fanatik kent gerillasi eyleminin tiyatroda yansimasi ve anlatim biçimi olan ve gündelik yasamin terörlestirilerek dramatik bir nitelik kazandirilmasina dayanan Gerilla Tiyatrosu, oyun yeri olarak kenti içinde herhangi bir yeri seçer; kendiligindenci yöntemlerle, o anda varolan iktidar baskisi ve sömürüsünü ortaya çikarmak, ona karsi o anda tavir alinmasini ister. Gerilla Tiyatrosu'nun amaci, kentli halka içinde yasanan düzenin gerçek siyasal sömürücü yüzünü ve halkin buna nasil ister istemez uydugunu halkin kendisini de olayin içine dogrudan katarak göstermeye; halkin emperyalist savaslar karsisindaki vurdumduymazligini, ayilmazligini sarsmaya çalisir. ABD'de Yippie, Latin Amerika'da Tupamaros, Gerilla Tiyatrosu'nun örnekleridir.
  | Alıntı Yaparak CevaplaMesajı Cevapla |
Eski 07 Ağustos 2006, 14:48   #54
 
Giriş Tarihi: 13 Haziran 2006
İsim: ABDULLAH
Yaş: 31
Mesajlar: 11,483
İtibar Gücü: 28
Kutlubey is just really niceKutlubey is just really niceKutlubey is just really niceKutlubey is just really nice
Kullanıcıya ICQ yolu ile mesaj gönder Kullanıcıya AIM yolu ile mesaj gönder Kullanıcıya MSN yolu ile mesaj gönder Kullanıcıya Yahoo yolu ile mesaj gönder
Kutlubey Kutlubey isimli Üyemiz şuan sistemimize bağlı değildir. (Offline) ( Üye )

Getto Tiyatrosu: Nazi döneminde, gettolarda uygulanan tiyatro etkinlikleri. Örnegin, Polonya gettolarinda üç tip tiyatro etkinligi gelismisti: Kabare, gece kulübü ve cafe revüleri tarzinda gerçeklestirilen küçük sahneli tiyatro; egitim amaçli, baslicalikla da ulusal Yahudi kimligini koruyucu çocuk tiyatrosu; Yahudi temalari ve dilini isleyen ve savas öncesi tiyatro geleneklerini izleyen özel tiyatro etkinlikleri. "Ari" yazarlarin yasak oldugu Getto Tiyatrosu, temel bir açmaz yasiyordu; bir yanda, sanat yapma yoluyla kendini gerçeklestirme, insanlasma; öte yanda, Nazilerin insanliktan çikarma politikasina uyma, insani kimligi yitirme. Nazi terörünün hem nedeni, hem de sonucunu olusturan bu açmaz, Getto Tiyatrosu'nun ana özelligi olmustur. Getto Tiyatrosu günümüzde oyunlara da konu olmustur.
  | Alıntı Yaparak CevaplaMesajı Cevapla |
Eski 07 Ağustos 2006, 14:48   #55
 
Giriş Tarihi: 13 Haziran 2006
İsim: ABDULLAH
Yaş: 31
Mesajlar: 11,483
İtibar Gücü: 28
Kutlubey is just really niceKutlubey is just really niceKutlubey is just really niceKutlubey is just really nice
Kullanıcıya ICQ yolu ile mesaj gönder Kullanıcıya AIM yolu ile mesaj gönder Kullanıcıya MSN yolu ile mesaj gönder Kullanıcıya Yahoo yolu ile mesaj gönder
Kutlubey Kutlubey isimli Üyemiz şuan sistemimize bağlı değildir. (Offline) ( Üye )

Gezici Tiyatro: Yerlesik olmayan tiyatro; gezginci tiyatro topluluklarinin etkinlikleri. Gezici Tiyatro, Bati'da profesyonel tiyatrolarin baslangici olarak Rönesans döneminde yer almis ve commedia dell'arte gelenegi içinde bütün Avrupa'ya yayilmis; bu dönemde, 16. ve 17. yüzyillarda Ingiliz Oyunculari, tiyatroyu Avrupa'da yayginlastiran baslica Gezici Tiyatro örneklerindendir. Gezici Tiyatro, 19. yüzyilda yerlesik saray tiyatrosu topluluklarinin, daha sonra da kent ve eyalet tiyatrolari ile bölge ve devlet tiyatrolari gibi yerlesik tiyatrolarin kurulmasiyla önemini yitirmistir. Ancak, kapali burjuva tiyatro çevresini ve kamuoyunu yikmak için, 20. yüzyilda Gezici Tiyatro gelenegi yeniden baslamis, halkla içiçe olma amacini güden bir tiyatro etkinligi halini almistir.
  | Alıntı Yaparak CevaplaMesajı Cevapla |
Eski 07 Ağustos 2006, 14:48   #56
 
Giriş Tarihi: 13 Haziran 2006
İsim: ABDULLAH
Yaş: 31
Mesajlar: 11,483
İtibar Gücü: 28
Kutlubey is just really niceKutlubey is just really niceKutlubey is just really niceKutlubey is just really nice
Kullanıcıya ICQ yolu ile mesaj gönder Kullanıcıya AIM yolu ile mesaj gönder Kullanıcıya MSN yolu ile mesaj gönder Kullanıcıya Yahoo yolu ile mesaj gönder
Kutlubey Kutlubey isimli Üyemiz şuan sistemimize bağlı değildir. (Offline) ( Üye )

Gölge Oyunu: Genellikle deriden kesilmis bir takim insan, hayvan ve esya tasvirlerinin arkadan isik verilerek, gölgelerinin gerili beyaz bir perde üzerine düsürülmesiyle oynatilan oyun. Dogu'da ortaya çikarak yetkinlesen Gölge Oyunu'nun büyüsel -dinsel kökenlerden kaynaklandigi Çin'de 11. yüzyila uzandigi belirtilmektedir. Çin'de Buddhaci ve Taocu efsaneler ile Çin tarihinden öyküleri isleyen Gölge Oyunu, 13. yüzyilda yer aldigi Hindistan'da hinducu destanlari islemis, bu yolla da Endonezya Gölge Oyunu üstünde etkili olmustur. Endoneza'da Islamci etkiler kazanan Gölge Oyunu, 15. yüzyildan baslayarak Tayland'da da yer almistir. Orta Dogu'da, en eski Gölge Oyunu metinleri Misir kökenlidir. Gölge Oyunu, 16. yüzyilda, geleneksel Tür tiyatrosuyla birlikte yeniden canlanmistir. Dogu Asya örneklerine karsit, Türk Gölge Oyunu olan Karagöz, geleneksel dinsel biçimlerin disinda gelisme gösterdigi kadar, dünyevi ve komik içerikli de olmus, toplumsal elestirel çizgiler tasimis; bütün Osmanli topraklarina, Yunanistan ve Balkanlar'a yayilmistir. Avrupa'da 17. yüzyildan baslayarak taninan Gölge Oyunu, kukla oyununun yayginligi karsisinda gelisme olanagi bulamamis; ancak Fransa'da "Çin gölgeleri"adi altinda, kabare tiyatrosu özellikleri içinde ele alinmistir. Gölge oyunu, bu genis yayilma süreci içinde birçok kültür etkinlesmesini kendinde barindirmis; temel özelligi ayni kalmakla birlikte, tasvirler ve oynatma bakimindan teknik ayriliklar gösterdigi kadar, degisik toplumlardaki islevselligi bakimindan da içerikçe ayri özellikler göstermistir.
  | Alıntı Yaparak CevaplaMesajı Cevapla |
Eski 07 Ağustos 2006, 14:48   #57
 
Giriş Tarihi: 13 Haziran 2006
İsim: ABDULLAH
Yaş: 31
Mesajlar: 11,483
İtibar Gücü: 28
Kutlubey is just really niceKutlubey is just really niceKutlubey is just really niceKutlubey is just really nice
Kullanıcıya ICQ yolu ile mesaj gönder Kullanıcıya AIM yolu ile mesaj gönder Kullanıcıya MSN yolu ile mesaj gönder Kullanıcıya Yahoo yolu ile mesaj gönder
Kutlubey Kutlubey isimli Üyemiz şuan sistemimize bağlı değildir. (Offline) ( Üye )

Grotesk: Tiyatro ve edebiyatta komik-olanin bir çesidi: Gülünç-olan ile acikli-olanin yanyana yer aldigi, tuhaflik ve çarpicilik kertesinde zorlanmis, bagdasmaz komik durum; özel olan ile genel olanin uyusmazligindan, paradokstan komik-olanin çikarilmasi; gerçekle ve mantikla bagdasmaz görünümü uyandiran tuhaf, çarpici, abartmali ve sasirtici durumlardan alisila gelmedik gülünçlükler yaratan, daha çok duyumlara seslenen güldürü biçimi; buna uygun oyunculuk. Grotesk'te çelismelerde içerili komik olan vurgulanmakla birlikte, uyum olanagi disarda birakilir. Bu nedenle, Grotesk, yasanan gerçekle uzlasmazlik, bagdasmazlik gösteren oyunlarda kullanilir. Bu baglamda, Grotesk önce romantik bireyin toplum düzeniyle uzlasmazlik içinde oldugu romantik tiyatrolarda görülür. 19. yüzyil farsinda ele alinan Grotesk, baslicalikla disavurumcu tiyatroda özel bir anlatim araci olarak önem kazanmis; Italyan Grotesk tiyatrosunda basli basina islenmis, gerçeküstücü-avangart tiyatronun baslica ögelerinden biri olmus; saçma tiyatrosunda anlamli bir biçimde kullanilmis, paradokslar kuraminin özünü olusturmustur.



Gösteri:Bir yönetmenin önderliginde, yeterli sayida sanatçi ve görevli ile bir çalisma sonucu çikan bir oyunun seyirci önünde oynanmasi.
  | Alıntı Yaparak CevaplaMesajı Cevapla |
Eski 07 Ağustos 2006, 14:48   #58
 
Giriş Tarihi: 13 Haziran 2006
İsim: ABDULLAH
Yaş: 31
Mesajlar: 11,483
İtibar Gücü: 28
Kutlubey is just really niceKutlubey is just really niceKutlubey is just really niceKutlubey is just really nice
Kullanıcıya ICQ yolu ile mesaj gönder Kullanıcıya AIM yolu ile mesaj gönder Kullanıcıya MSN yolu ile mesaj gönder Kullanıcıya Yahoo yolu ile mesaj gönder
Kutlubey Kutlubey isimli Üyemiz şuan sistemimize bağlı değildir. (Offline) ( Üye )

Göstermeci Tiyatro: Tiyatronun tiyatro, oyunun oyun oldugunu vurgulayan, kisileri ve olaylari canlandirmadan gösteren, seyirci ile sahne arasinda estetik uzaklik (yabancilastirma) koyup seyircinin oyuna ussal yoldan katilmasini saglayan tiyatro anlayisi.

Güncel Oyun: Güncel sorunlar üzerinde duran ya da çagdas sorunlari irdeleyen oyun.






Halk Tiyatrosu: Genis halk yiginlarina yönelik hem ögretici, hem eglendirici tiyatro.




Hint Tiyatrosu: IS önce 320 tarihinden 8. yüzyilin sonlarina kadar süren klasik dönemden sonra 9. yüzyil baslarindan sonlarina kadar süren "klasik sonrasi" dönem içinde gelisen Hint tiyatrosunun kapsami içine yazili betikler, gölge oyunu, danslar girer. Hint tiyatrosunda iki temel dram türü vardir: 1- malzemesini mitologya ve tarihten alan, dolayisiyla kahramanlari isleyen nataka; 2- malzemesini günlük yasamdan alan ve olagan insanlarla devlet memurlarini ele alan prakarana.
  | Alıntı Yaparak CevaplaMesajı Cevapla |
Eski 07 Ağustos 2006, 14:48   #59
 
Giriş Tarihi: 13 Haziran 2006
İsim: ABDULLAH
Yaş: 31
Mesajlar: 11,483
İtibar Gücü: 28
Kutlubey is just really niceKutlubey is just really niceKutlubey is just really niceKutlubey is just really nice
Kullanıcıya ICQ yolu ile mesaj gönder Kullanıcıya AIM yolu ile mesaj gönder Kullanıcıya MSN yolu ile mesaj gönder Kullanıcıya Yahoo yolu ile mesaj gönder
Kutlubey Kutlubey isimli Üyemiz şuan sistemimize bağlı değildir. (Offline) ( Üye )

Hokkabazlik: Bir seyirlik oyun çesidi. 15. ve 16. yüzyillarda Yahudiler eliyle Türkiye'ye girmis, beceriden çok söylesme niteligini kazanisiyla, dramatik gösteri haline gelmistir. Hokkabazlik'in baskisileri Usta ile onun oyunlarini bozmaya ve taklit etmeye çalisan Yardagi'dir. Hokkabazlik giris bölümüyle baslar, muhavere'yle yürür, bitis'le sona erer.



Ibret Oyunu: Ortaçag dinsel tiyatrosunun bir oyun türü. Hiristiyan ahlak ögretisinin propagandasina dayanan Ibret Oyunu'nda eylem, "hayir" ve "ser" gibi kisilestirilmis soyutlamalar, alegorik kisilestirmeler arasindaki savasim biçiminde geçer. Gizem oyunlarina karsit, Ibret Oyunu, tek perdelik oyunlar halinde, meslekten oyuncularca oynanirdi. Ibret Oyunu, üç bölümden olusurdu: Ölüm dansi, erdemler arasindaki atisma ve insanligi temsil eden oyun kahramaninin kendi ruhunun kurtulusu adina bir çatismadan geçmesi. Ibret Oyunu, zamanla dünyevi özellikler kazanmis, Insanlik gibi soyut kisilestirmelerin yerini somut kisiler alirken, soyut kavramlar da güncel yasama indirilmistir.
  | Alıntı Yaparak CevaplaMesajı Cevapla |
Eski 07 Ağustos 2006, 14:48   #60
 
Giriş Tarihi: 13 Haziran 2006
İsim: ABDULLAH
Yaş: 31
Mesajlar: 11,483
İtibar Gücü: 28
Kutlubey is just really niceKutlubey is just really niceKutlubey is just really niceKutlubey is just really nice
Kullanıcıya ICQ yolu ile mesaj gönder Kullanıcıya AIM yolu ile mesaj gönder Kullanıcıya MSN yolu ile mesaj gönder Kullanıcıya Yahoo yolu ile mesaj gönder
Kutlubey Kutlubey isimli Üyemiz şuan sistemimize bağlı değildir. (Offline) ( Üye )

Imge Tiyatrosu: Sahne tasarimcisi Robert Wilson'un imgelere dayanan, sahne plastigi ve isik anlayisiyla gelisen oyun düzeni biçemine verilen ad.



Isçi Tiyatrosu: 1- Isçi sinifinin çikarlari dogrultusunda, onlarin sözcülügünü yapan tiyatro. 2- Isçileri dinlendirip eglendirirken ögreten tiyatro. 19. yüzyilda isçi sinifi hareketine bagli olarak ortaya çikan tiyatro etkinlikleri; isçi sinifinin çikarlarini korumak ve isçi sinifinin mücadelesinin sözcülügünü yapmak üzere, isçi sinifini destekleyenlerce amatör olarak kurulmus tiyatro topluluklarinca yürütülen tiyatro. Isçi sinifinin bilinçlenmesinin bir sonucu olarak, ilk kez, 1860'larda Almanya'da Lassalle'in isçi birlikleri çevresinde yer almis; daha sonra komünist hareket çevresinde uluslar arasi yayginlik kazanmistir. Uyarma ve propaganda tiyatrosu, proleter devrimci tiyatro, politika tiyatrosu, baslica Isçi Tiyatro uygulamalaridir. Isçi Tiyatrosu, isçi korolari, kitle oyunlari, gazete tiyatrosu, siyasal revü, siyasal kabare gibi tiyatro tekniklerinden ve anlatim biçimlerinden yararlanarak isçi sinifinin somut siyasal eylem programi ve dünya görüsü dogrultusunda isçileri ve genis emekçi kitleleri bilinçlendirmeye ve uyarmaya çalisir. 1917 Ekim Devrimi etkisinde baslicalikla Rusya ile Almanya'da genis yayginlik kazanan Isçi Tiyatrolari deneyi, 1930 dünya ekonomik bunalim döneminde de önem kazanmis; özellikle ABD'de genis çapta bir Isçi Tiyatrosu eylemi yer almis; Isçi Tiyatrolari, etkinliklerini isçi sendikalariyla ve uluslar arasi isçi hareketleriyle ortak yürütmüslerdir. Isçi Tiyatrosu, 2. Dünya Savasi'ndan sonra baslicalikla Rusya ile Dogu Avrupa ülkelerinde sistemli bir sanatsal etkinlik olarak yer almistir.
  | Alıntı Yaparak CevaplaMesajı Cevapla |
Cevapla

Etiketler
sözlüğü, tiyatro

Konu Araçları
Mod Seç



Kullanılan Yazılımlar Yasal Konular Çalışılan Hosting ŞirketiCEPFORUM™ Hakkında
CEPFORUM™ 'un yapımında kullanılan yazılım: vBulletin® versiyon 3.8.12 ve Telif Hakları vBulletin Solutions Inc'e Aittir.

Arama motoru optimizasyonu: vBSEO 3.6.0 Crawlability Inc.
CEPFORUM™, bir paylaşım sitesidir. Bütün yasal sorumluluklar ilgili mesajları yazan kullanıcılara aittir. Sitemiz , hak sahiplerinin şikayetleri doğrultusunda ilgili materyalleri 48 saat içerisinde kaldırmaktadır. Bildirimlerinizi bu linkten bize yapabilirsiniz.
CEPFORUM™ Mobil konular ağırlıklı Teknolojik Forumlar-Forumu ,
ZetSPACE™ Hosting LLC
sunucularına güvenle barındırılmaktadır.

Copyright ©2011 - 2014
zetspace@mrqwerty.com
CEPFORUM™ ,26 Ağustos 2003 'da kurulmuştur. Esas hedefi kaliteli ve güncel paylaşım , seviyeli eğlence ve sınırsız erişim sağlamak olmuştur.
Power & Management by :CEPFORUM TEAM.

İletişim : cepforum@cepforum.net
Yöneticilik Başvurusu : admin@cepforum.net