CEPFORUM  


Geri Dön   CEPFORUM > KÜLTÜR , SANAT VE EĞLENCE FORUMLARI > Tiyatro, Sinema ve Konser

Cevapla
 
Konu Araçları Mod Seç
Eski 07 Ağustos 2006, 14:51   #81
 
Giriş Tarihi: 13 Haziran 2006
İsim: ABDULLAH
Yaş: 31
Mesajlar: 11,483
İtibar Gücü: 28
Kutlubey is just really niceKutlubey is just really niceKutlubey is just really niceKutlubey is just really nice
Kullanıcıya ICQ yolu ile mesaj gönder Kullanıcıya AIM yolu ile mesaj gönder Kullanıcıya MSN yolu ile mesaj gönder Kullanıcıya Yahoo yolu ile mesaj gönder
Kutlubey Kutlubey isimli Üyemiz şuan sistemimize bağlı değildir. (Offline) ( Üye )

Romantik Tiyatro: 1790'lardan 1840'lara kadar Avrupa'da geç Aydinlanma döneminin akilciligina karsi ortaya çikmis romantik sanat ve düsünce akiminin tiyatrosu. Romantik Tiyatro, baslicalikla Almanya'da ve Fransa'da drama kurami ve dramatik yazin olarak öne çikmistir. Almanya'da F. Schlegel, A. W. Schlegel ve Schelling romantik anlayisi öne sürmüsler, Shakespeare'e büyük önem verirken, klasik Fransiz tiyatrosunun yer ve zaman birligi kuralini ve kati ölçülerini elestirmislerdir. Fransa'da da Romantik Tiyatro anlayisi, üç birlik kuralina karsi oldugu kadar, kosuklu dramaya da karsi çikarak, dramatik türlerin karisimini istemis; V. Hugo, Fransiz Romantik Tiyatrosu'nun ilkelerini ortaya koyarak, "grotesk olan ile yüce olani, korkunç olan ile kaba güldürüyü, trajik olan ile komik olani birbiriyle kaynastiran edebiyatin çagdas edebiyat" oldugunu öne sürmüs; komik ve grotesk bedende trajik ve yüce ruhun birlestirilisiyle klasik tragedya-komedya ayriminin asilacagini göstermistir. Romantik sanat, gerçekligin yogunlastirilmis bir yansimasiydi; bu nedenle de Romantik dramaturji, gündelik kisi ve olaylarla degil, alisilagelmedik kahramanlarla ve islerle, insanoglunun yazgisini temsil eden kisilerle, yazarin düsüncesini dile getiren kisilerle ilgiliydi. Romantik Tiyatro, bu dogrultuda yeni bir ritmik biçimlendirmeye, lirik karakter çizimine yer veriyordu. Romantik Tiyatro, romantik drama kuraminin estetik ilkeleri düzeyinde üretime tanik olamamis; daha çok okuma oyunlarina yol açmistir. Bu arada, Tieck, romantik tersinlemeye dayanan romantik komedyanin örneklerini vermis; romantik güldürü, yanilsamayi yikici epik drama ögeleriyle öne çikmistir. Büchner'de, romantik biçimsel ögelerin parodisel olarak çözüntüye ugrayarak, toplumsal elestirel taslama biçimine dönüstügü görülür. Fransa'da da Romantik Tiyatro uygulayimi kendi kuramsal ilkelerine karsilik verecek düzeyde gerçeklesmemis; ancak sahne dekorunda ilerlemeler, basarili oyunculuk ve melodrama kayma özellikleriyle öne çikmistir. Fransa'da Romantik Tiyatro'nun baslica temsilcileri Hugo yanisira, P. Merimee ile A. de Vigny'dir. Romantik Tiyatro ürünleri daha çok bale ve opera içinde degerlendirilmis; romantik drama daha çok edebiyat tarihi açisindan önem tasimistir.
  | Alıntı Yaparak CevaplaMesajı Cevapla |
Eski 07 Ağustos 2006, 14:51   #82
 
Giriş Tarihi: 13 Haziran 2006
İsim: ABDULLAH
Yaş: 31
Mesajlar: 11,483
İtibar Gücü: 28
Kutlubey is just really niceKutlubey is just really niceKutlubey is just really niceKutlubey is just really nice
Kullanıcıya ICQ yolu ile mesaj gönder Kullanıcıya AIM yolu ile mesaj gönder Kullanıcıya MSN yolu ile mesaj gönder Kullanıcıya Yahoo yolu ile mesaj gönder
Kutlubey Kutlubey isimli Üyemiz şuan sistemimize bağlı değildir. (Offline) ( Üye )

Rönesans Tiyatrosu: Rönesans döneminin tiyatrosu; ortaçagdan sonra tiyatroda yenilesmeyi gösteren tiyatro dönemi. Rönesans Tiyatrosu'nun baslica özellikleri sunlardir: 1- dünyevi, gerçekçi bir tiyatronun yer almasi; 2- hümanist düsünce dogrultusunda antik tiyatro ve kültürün yeniden bulgulanmasi; 3- saray tiyatrosuna bagli olarak tiyatrosal özelliklerin gelisme göstermesi; 4- komedya ve tragedya yanisira, pastoral oyun, melodram ve tragikomedya gibi yeni türlerin ortaya çikmasi. Rönesans Tiyatrosu, toplumsal deneyim olarak tiyatronun yeniden bulgulanmasi olarak önem tasir.
  | Alıntı Yaparak CevaplaMesajı Cevapla |
Eski 07 Ağustos 2006, 14:51   #83
 
Giriş Tarihi: 13 Haziran 2006
İsim: ABDULLAH
Yaş: 31
Mesajlar: 11,483
İtibar Gücü: 28
Kutlubey is just really niceKutlubey is just really niceKutlubey is just really niceKutlubey is just really nice
Kullanıcıya ICQ yolu ile mesaj gönder Kullanıcıya AIM yolu ile mesaj gönder Kullanıcıya MSN yolu ile mesaj gönder Kullanıcıya Yahoo yolu ile mesaj gönder
Kutlubey Kutlubey isimli Üyemiz şuan sistemimize bağlı değildir. (Offline) ( Üye )

Retorik: 1- Etkili, esprili ve güzel konusma. 2- Aristoteles'in oyuncular için yazmis oldugu, güzel ve etkili konusmanin önemini belirttigi yapiti.

Ritüel: Dinsel tören, kutlama. Tiyatronun kaynaginda ritüeller vardir. Bolluk törenleri, ölüp dirilme törenleri, üreme törenleri, söylenen ezgiler, danslar ve oynanan oyunlar, homo ludens'i ortaya çikarmistir. Antik tiyatronun baslangici da ritüellerden var olmustur. Bag ve sarap tanrisi Diyonizos adina yapilan bahar kutlamalari giderek tiyatro gösterilerine dönüsmüstür.



Saçma Tiyatrosu: 1950'lerde baslicalikla Fransa'da yayginlik kazanmis bir avangart tiyatro akimi ve anlayisi. Göreneksel burjuva dünyasinin alisilageldik beylik degerlerine dayali yasam tarzini mutlak olumsuzlayici bir tepki olarak ortaya çikmis olan Saçma Tiyatrosu, toplumsal yabancilasmayi bir insanlik durumu olarak alarak, bu ikisini özdeslestirir. Saçma Tiyatrosu, 2. Dünya Savasi'nin yol açtigi tinsel bunalimdan kaynaklanan kötümser, bilinemezci ve hiçlikçi bir dünya görüsü dogrultusunda, insanin varolusunu ve yasamini mantikdisi, saçma ve anlamsiz olarak ortaya koymaya, insanlar arasinda iletisimin olanaksizligini göstermeye çalismistir. Saçma Tiyatrosu, bu düsünce yapisina bagli olarak, göreneksel dramatik biçimleri ve anlamli diyalog düzenini yikmis; tarihsellik ve psikolojik disi gelisim; eylem ve çatismaya bagli olmayan bir oyun yapisi kurmus; paradoksal, mantiga aykiri bir diyalog düzenini oyun dili haline getirmistir. Saçma Tiyatrosu'nun estetik kökenleri, soytari edebiyatina, groteske, bilinçalti akimina, kara gülmeceye, sözsüz oyuna oldugu kadar; dadaci tiyatro, gerçeküstücü tiyatro, vahset tiyatrosu ve varolusçu tiyatro gibi tiyatro deneyleri ile Jarry, Apollinaire, Artaud ve Kafka gibi yazarlarin düsünce ve uygulamalarina uzanir. Camus'nün insan varolusunun saçmaligi görüsü üzerine kendini temellendiren Saçma Tiyatrosu, varolusçu tiyatro gibi, "insan varolusunun saçmaligini tartismaya girmez, somut bir veri olarak, yeni elle tutulur sahneler içinde ortaya koyar". Basta Beckett, Ionesco, Adamov ve Arrabal olmak üzere, Saçma Tiyatrosu baglaminda su gibi adlar yer alir: Pinter, Albee, Kopit, Hildesheimer, Tardieu, vb.
  | Alıntı Yaparak CevaplaMesajı Cevapla |
Eski 07 Ağustos 2006, 14:52   #84
 
Giriş Tarihi: 13 Haziran 2006
İsim: ABDULLAH
Yaş: 31
Mesajlar: 11,483
İtibar Gücü: 28
Kutlubey is just really niceKutlubey is just really niceKutlubey is just really niceKutlubey is just really nice
Kullanıcıya ICQ yolu ile mesaj gönder Kullanıcıya AIM yolu ile mesaj gönder Kullanıcıya MSN yolu ile mesaj gönder Kullanıcıya Yahoo yolu ile mesaj gönder
Kutlubey Kutlubey isimli Üyemiz şuan sistemimize bağlı değildir. (Offline) ( Üye )

Saray Tiyatrosu: Feodal çagin sonuyla mutlakçilik döneminin basi arasinda Bati'da prenslik saraylarinda yer almaya baslayan tiyatro etkinlikleri. Saray Tiyatrosu, saraylarda meslekten topluluklarca gerçeklestirilen düzenli tiyatro gösterilerini oldugu kadar, saraya bagli kisilerce düzenlenen saray oyunlarini da içine alir. Bu anlamda, Avrupa Saraylari, oyuncu topluluklarini destekleyisleriyle meslekten oyuncu tiyatrosunun yayginlik kazanmasina da yol açmislardir. Mask oyunlari, anti-mask oyunlari, komik bale, pantomim bale, bu gibi tiyatro türleri, Ingiliz ve Fransiz Saraylari'na özgü tiyatro etkinlikleri olmus; opera ise, Italyan Saraylarinda ortaya çikmistir. Moliere, 14.Louis'in Saray Tiyatrosu'nu gerçeklestirirken, Goethe de Weimar Saray Tiyatrosu'nu gerçeklestirmislerdir. Saray Tiyatrosu, soylulugun yazgisi dogrultusunda, 18. yüzyilin sonlarindan sonra kalkarak yerini devlet, kent ve eyalet tiyatrolarina birakmistir.
  | Alıntı Yaparak CevaplaMesajı Cevapla |
Eski 07 Ağustos 2006, 14:52   #85
 
Giriş Tarihi: 13 Haziran 2006
İsim: ABDULLAH
Yaş: 31
Mesajlar: 11,483
İtibar Gücü: 28
Kutlubey is just really niceKutlubey is just really niceKutlubey is just really niceKutlubey is just really nice
Kullanıcıya ICQ yolu ile mesaj gönder Kullanıcıya AIM yolu ile mesaj gönder Kullanıcıya MSN yolu ile mesaj gönder Kullanıcıya Yahoo yolu ile mesaj gönder
Kutlubey Kutlubey isimli Üyemiz şuan sistemimize bağlı değildir. (Offline) ( Üye )

Serbest Tiyatro: 1960'lardan sonra yerlesik, ticari tiyatro kültürüne karsi ortaya çikmis bir sanat ve eylem tiyatrosu hareketi. Fringe, siyasal halk tiyatrosu, ögrenci tiyatrosu, amatör tiyatro ve sokak tiyatrosu biçimleri içinde kendini ortaya koyan Serbest Tiyatro, toplumsal, kültürel yozlasmaya karsi, elestirel bir sanatsal eylem dogrultusunda, yeni bir tiyatro anlayisini gerçeklestirmeye; tiyatronun bugünkü içerigini, estetik biçimini, toplumsal anlamini ve kurumsal yapisini degistirmeye çalisan tiyatro etkinlikleridir. Serbest Tiyatro kuruluslari, devlet ve yerel yönetim tiyatrolarinin oldugu kadar, özel ve ticari tiyatrolarin da kurulu hiyerarsik örgütsel yapisi disinda, modern tiyatro eyleminin gereklerini yerine getirmeyi amaçlar. Serbest tiyatrolar, yalnizca göreneksel tiyatro yapilari disinda, açik dogada, sokakta, cafe'lerde, fabrika ve garajlarda, vb. etkinliklerini sunmakla kalmamakta, ama genelde tiyatronun yapisini degisime ugratacak kökten girisim ve deneylere basvurmaktadirlar. Örnegin, Peter Brook ve E. Barba gibi tiyatro adamlari, Afrika'da ve Amazonlar'da "tiyatro safarileri" düzenlemekte; kültürlerarasi etkilesimi içinde tiyatro süreçlerini ele almaktadirlar. A. Artaud ve J. Grotowski'nin görüsleri dogrultusunda ilkelerini gerçeklestirmeye çalisan Serbest Tiyatro etkinlikleri arasinda baslicalikla su adlar sayilabilir: Off-Off- Brodway (R. Schechner ve Performance Group, J. Chaikin ve Open Theatre, Living Theatre, La Mama, Bread and Puppet Theatre), soytari tiyatrosu hareketi, Ingiltere'de Pip Simmons Group, Almanya'da Rote Rübe ve Berliner Theatermanufaktur. Öte yandan, happening, performance art, eylem sanati vb. gibi göreneksel tiyatro disi etkinlikleri de Serbest Tiyatro içinde yer alir. 1960'lardan sonraki ögrenci hareketleriyle baslayan amatör gençlik ve ögrenci tiyatrolari ile sokak tiyatrolari da yine Serbest Tiyatro baglamindaki tiyatro etkinlikleridir.
  | Alıntı Yaparak CevaplaMesajı Cevapla |
Eski 07 Ağustos 2006, 14:52   #86
 
Giriş Tarihi: 13 Haziran 2006
İsim: ABDULLAH
Yaş: 31
Mesajlar: 11,483
İtibar Gücü: 28
Kutlubey is just really niceKutlubey is just really niceKutlubey is just really niceKutlubey is just really nice
Kullanıcıya ICQ yolu ile mesaj gönder Kullanıcıya AIM yolu ile mesaj gönder Kullanıcıya MSN yolu ile mesaj gönder Kullanıcıya Yahoo yolu ile mesaj gönder
Kutlubey Kutlubey isimli Üyemiz şuan sistemimize bağlı değildir. (Offline) ( Üye )

Siyahi Tiyatro: Afro- Amerikan tiyatrosu. ABD'deki siyahi azinligin tiyatrosu olarak ilk Siyahi Tiyatro toplulugu New York'ta 1821'de kurulmustur. Siyahi Tiyatro, 1920'lere kadar müzikli komedya ve vodvil tiyatrosu biçiminde yer almis; daha sonra, Federal Tiyatro Projesi çevresinde, irk ayrimina karsi tiyatro kimligini kazanmistir; 1950-60 yillarinda yeni bir siyahi oyun yazari kusagi yetismis; siyahi hareketin gelismesine kosut köktenci biçimler almistir. Son dönemde kendine özgü yeni bir estetik yaratma çabasi içinde olan Siyahi Tiyatro, siyahlarin savasim ve deneyimlerinden yola çikan, etnik kültüre dayali, sözel ve müziksel gelenekten yararlanan, dinsel törensilikleri isleyen, siyahi müzigin çok sesli yapisini kullanan, blues ve cazin ezgisel ritmik yapisini isleyen bir tiyatro yapmakta; kesikli kisa sahnelerden olusan yeni bir sahne teknigi gelistirmeye; bu arada, tragifantezilerden oldugu kadar, burlesklerden de yararlanarak, zengin bir anlatim, yeni bir kimlik ve ideoloji arayisi içinde, "yeni Afrikali" tiyatroyu gerçeklestirmeye çalismaktadir.
  | Alıntı Yaparak CevaplaMesajı Cevapla |
Eski 07 Ağustos 2006, 14:52   #87
 
Giriş Tarihi: 13 Haziran 2006
İsim: ABDULLAH
Yaş: 31
Mesajlar: 11,483
İtibar Gücü: 28
Kutlubey is just really niceKutlubey is just really niceKutlubey is just really niceKutlubey is just really nice
Kullanıcıya ICQ yolu ile mesaj gönder Kullanıcıya AIM yolu ile mesaj gönder Kullanıcıya MSN yolu ile mesaj gönder Kullanıcıya Yahoo yolu ile mesaj gönder
Kutlubey Kutlubey isimli Üyemiz şuan sistemimize bağlı değildir. (Offline) ( Üye )

Sokak Oyuncular: Sokaklarda çesitli beceri gösterilerinde bulunan, skeçler oynayan, müzik aletleri çalan, buna karsilik seyredenlerden para toplayan küçük topluluk.

Sokak Tiyatrosu: Geleneksel tiyatro yapilari disinda, açik havada, herhangi bir yerde, sokakta, parkta,alanda ve benzeri yerlerde oyunlar oynayan tiyatro. Tümden siyasal amaçli olanlarin bazilari çok sivri olduklarindan bunlara "Gerilla Tiyatrosu" adi verilmistir. Sokak tiyatrolari özellikle, genç tiyatrocular tarafindan gerçeklestirilen, kisa yoldan iletide bulunan ve gösteri süreleri onbes dakikayi geçmeyen oyunlari içeren topluluklardir.
  | Alıntı Yaparak CevaplaMesajı Cevapla |
Eski 07 Ağustos 2006, 14:52   #88
 
Giriş Tarihi: 13 Haziran 2006
İsim: ABDULLAH
Yaş: 31
Mesajlar: 11,483
İtibar Gücü: 28
Kutlubey is just really niceKutlubey is just really niceKutlubey is just really niceKutlubey is just really nice
Kullanıcıya ICQ yolu ile mesaj gönder Kullanıcıya AIM yolu ile mesaj gönder Kullanıcıya MSN yolu ile mesaj gönder Kullanıcıya Yahoo yolu ile mesaj gönder
Kutlubey Kutlubey isimli Üyemiz şuan sistemimize bağlı değildir. (Offline) ( Üye )

Stanislavski Sistemi: Stanislavski tarafindan sistemlestirilmis özdesleyime dayali oyunculuk yöntemi. Psikolojik gerçekçi oyunculuk sanatinin baskuramcisi olan Stanislavski, özdeslesmeyi oyunculugun temeline koymus; oyuncudan her seyden önce gerçegi istemistir. Stanislavski'nin psikoteknik yöntemi, "üretici özdesleyim" kurami, oyuncunun rolünü rastlantisal esinlenmeye birakmayarak, önçalisma sirasinda çagrisimlanan birçok esinin saptanarak, yaratma aninda "duygulanimsal animsama" yoluyla yinelendirilmesine dayanir. Stanislavski'nin yöntemsel ilkeleri, "duygulamsil bellek" yoluyla duyumlarin yeniden üretilmesi, yaratici düslemgücü ve eksiksiz dis dünya bilgisidir. Stanislavski, oyuncunun tasarim ve eylem gücünü harekete geçirmek için düsgücü ve yogunlasma temrinleri gelistirmistir; buna göre oyuncu kendisine sunlari söylemelidir: "Benim için önemli olan olaylar degil, benim ne yapacagimdir, sahnede çevremde olup bitenler gerçek olsaydi eger, benim onlar karsisinda ne gibi bir tavir alacagimdir". Stanislavski, "yaratici düslem gücü" sistemini, "duygularin mantigi"ni, daha sonra "eylem mantigi", "psisik eylem" kavramiyla gelismistir. Stanislavski'nin tüm dünyada oyunculuk egitimini ve oyunculuk anlayisini derinden etkilemis olan sistemi, çagimizda baslicalikla ABD'li oyunculuk yöntemi Lee Strasberg tarafindan gelistirilmistir.
  | Alıntı Yaparak CevaplaMesajı Cevapla |
Eski 07 Ağustos 2006, 14:52   #89
 
Giriş Tarihi: 13 Haziran 2006
İsim: ABDULLAH
Yaş: 31
Mesajlar: 11,483
İtibar Gücü: 28
Kutlubey is just really niceKutlubey is just really niceKutlubey is just really niceKutlubey is just really nice
Kullanıcıya ICQ yolu ile mesaj gönder Kullanıcıya AIM yolu ile mesaj gönder Kullanıcıya MSN yolu ile mesaj gönder Kullanıcıya Yahoo yolu ile mesaj gönder
Kutlubey Kutlubey isimli Üyemiz şuan sistemimize bağlı değildir. (Offline) ( Üye )

Sürgün Tiyatrosu: Naziler'in iktidara gelmesiyle birlikte yabanci ülkelere siginan ve sürgün giden Alman tiyatro sanatçilari ve yazarlarinca sürdürülen tiyatro etkinlikleri. 1933'ten sonra, Alman dilinde yaklasik 4000 tiyatro adami , yurtdisinda yasamak zorunda kalmis; sürgün döneminde 500 kadar yazar Almanca olarak 900 kadar oyun üretmistir. Sürgün Tiyatrosu çesitli evrelerden geçmis; konuk sanatçilik, gezici tiyatro, yerlesik tiyatro, vb. gibi özellikler göstermis; yabanci izleyici için tekinliklerde bulunurken, sürgündeki kendi göçmen kolonisi için de kültür gereksinimlerini karsilayacak etkinliklerde bulunmustur. Volga Cumhuriyeti'nden ulusal-toplumcu tiyatro olarak "Engels Projekt", Zürich'e Schauspielhaus etkinlikleri, Ingiltere'de Freier Deutscher Kulturbund, New York ve Los Angeles'taki etkinlikler, Meksika'da Heinrich Heine Klub, Arjantin'de Frei Deutsche Bühne, vb. Sürgün Tiyatrosu'nun çesitli örnekleridir. Sürgün Tiyatrosu baglaminda, baslicalikla Reinhardt, Piscator, Brecht, Zuckmayer, Thomas ve Heinrich Mann, K. Weill, F. Kortner, F. Bruckner gibi tiyatro adamlarinin etkinlikleri önem tasir. Sürgün Tiyatrosu, tiyatrocularin her zorluga karsin mesleklerini sürdürmeleri için bir ortam olusturmus; fasizme karsi güçlerin biraraya gelmesine yol açmis; tiyatronun çagin ve toplumun elestirisini yapma özelligini sürdürmesini saglamistir.
  | Alıntı Yaparak CevaplaMesajı Cevapla |
Eski 07 Ağustos 2006, 14:52   #90
 
Giriş Tarihi: 13 Haziran 2006
İsim: ABDULLAH
Yaş: 31
Mesajlar: 11,483
İtibar Gücü: 28
Kutlubey is just really niceKutlubey is just really niceKutlubey is just really niceKutlubey is just really nice
Kullanıcıya ICQ yolu ile mesaj gönder Kullanıcıya AIM yolu ile mesaj gönder Kullanıcıya MSN yolu ile mesaj gönder Kullanıcıya Yahoo yolu ile mesaj gönder
Kutlubey Kutlubey isimli Üyemiz şuan sistemimize bağlı değildir. (Offline) ( Üye )

Tiyatro: 1- Genis anlami içinde, dram sanatinin yönetmen, oyuncu, tasarim sanatçilari, uygulamacilar, uzmanlar ve seyircinin etkilesimi ile ortaklasa üretilmesi. 2- Dramatik gösterilerin tümü. 3- Betik disinda kalan tiyatroluk ögelerin tümü. 4- Oyun oynama eylemi. 5- Oyunlarin oynandigi yapi, alan yada yer. 6- Etkinligine iliskin olarak tiyatroluk gereçler yada yöntemler.
  | Alıntı Yaparak CevaplaMesajı Cevapla |
Eski 07 Ağustos 2006, 14:53   #91
 
Giriş Tarihi: 13 Haziran 2006
İsim: ABDULLAH
Yaş: 31
Mesajlar: 11,483
İtibar Gücü: 28
Kutlubey is just really niceKutlubey is just really niceKutlubey is just really niceKutlubey is just really nice
Kullanıcıya ICQ yolu ile mesaj gönder Kullanıcıya AIM yolu ile mesaj gönder Kullanıcıya MSN yolu ile mesaj gönder Kullanıcıya Yahoo yolu ile mesaj gönder
Kutlubey Kutlubey isimli Üyemiz şuan sistemimize bağlı değildir. (Offline) ( Üye )

Tiyatro Atölyesi: Oyunculuk ve tiyatro egitimi için özel kuruluslar. Tiyatro Atölyeleri, oyunculuk ve tiyatro ögrenimi ve egitimi görmemis kisilere açik oldugu kadar, egitimli, meslekten oyunculara da açik özgür çalisma ortamidir. Tiyatro kursu, tiyatro stüdyosu, vb. olarak da anilan Tiyatro Atölyeleri, belli bir yöntemsel egitim kurumu niteligi kazanabildikleri gibi, deneme tiyatrosu niteligi de kazanmaktadir.
  | Alıntı Yaparak CevaplaMesajı Cevapla |
Eski 07 Ağustos 2006, 14:53   #92
 
Giriş Tarihi: 13 Haziran 2006
İsim: ABDULLAH
Yaş: 31
Mesajlar: 11,483
İtibar Gücü: 28
Kutlubey is just really niceKutlubey is just really niceKutlubey is just really niceKutlubey is just really nice
Kullanıcıya ICQ yolu ile mesaj gönder Kullanıcıya AIM yolu ile mesaj gönder Kullanıcıya MSN yolu ile mesaj gönder Kullanıcıya Yahoo yolu ile mesaj gönder
Kutlubey Kutlubey isimli Üyemiz şuan sistemimize bağlı değildir. (Offline) ( Üye )

Tiyatro Bilimi: Gösterim olgusunu ve sanatini tarihsel gelisimi içinde, kuramlari ve deneysel ögeleriyle incelemeye, arastirmaya ve yorumlamaya yönelen bilim dali.



Toplumcu Gerçekçilik: Gerçekçi akimin bu evresi içinde, bir bütün olarak toplumcu sanati ve tiyatroyu kapsar; sanatçi ya da yazar, emekçi sinifin ve toplumcu düzenin amaçlariyla temelde anlasmistir. Elestirel gerçekçilik toplumculugu benimserken, bu anlayista olanlar toplumculugu kurma savasimi içindedir. Ancak ilk baslarda, Sovyet Rusya'da, bu akimin yazarlari rejimin propagandasini yapmislar ve bu anlayisin dünya görüsünü zayiflatmislardir. Dogal olarak, günümüze, bu görüsün yalnizca evrensel yapitlari kalmistir.
  | Alıntı Yaparak CevaplaMesajı Cevapla |
Eski 07 Ağustos 2006, 14:53   #93
 
Giriş Tarihi: 13 Haziran 2006
İsim: ABDULLAH
Yaş: 31
Mesajlar: 11,483
İtibar Gücü: 28
Kutlubey is just really niceKutlubey is just really niceKutlubey is just really niceKutlubey is just really nice
Kullanıcıya ICQ yolu ile mesaj gönder Kullanıcıya AIM yolu ile mesaj gönder Kullanıcıya MSN yolu ile mesaj gönder Kullanıcıya Yahoo yolu ile mesaj gönder
Kutlubey Kutlubey isimli Üyemiz şuan sistemimize bağlı değildir. (Offline) ( Üye )

Tiyatro Devrimi: 1920-21'de Rusya'da Halk Egitim Komiserligi Tiyatro Bölümü Yöneticisi V.E. Meyerhold tarafindan tiyatronun Ekim Devrimi dogrultusunda dönüsüme ugratilacaginin ilan edilmesi. Tiyatro Devrimi'ni doguran baslica düsünceler sunlardir: 1- Bütün ülkede yürürlüge girecek bir tiyatro sisteminin kurulmasi, 2- Tiyatro programinin siyasallastirilmasi; 3- Yeni ideoloji biçimlerini isleyecek ve yayginlastiracak egitim kurumlarinin kurulmasi, 4- Komünizm düsüncelerine düsmanca bir toplumsal düzenin propagandasini yapan profesyonel burjuva tiyatrosuna karsi savas. Tiyatro Devrimi, ayni zamanda, Rusya tiyatrosunun kurulmasinin ilk asamasi olarak yer alan tiyatroda devrim hareketidir de. Bu anlamda, Stanislavski'nin oyunculuk yasalarini sistemlestirmesi kadar, Moskova Sanat Tiyatrosu'na bagli deneme stüdyolarinin açmasi; Tayrov tarafindan tiyatronun natüralizmden ve yazarin egemenliginden kurtarilarak yönetmenin egemenliginde tiyatrosallastirilmasi; Meyerhold tarafindan bütün bütüne Devrim'in hizmetine kosuldugu kadar, devrimci tiyatro ve sahneleme tekniklerinin de yaratilmasi, Oklopkov tarafindan kitlesel tiyatronun uygulanmasi, Vaktangov tarafindan "dördüncü duvar"in kaldirilmasi, bütün bunlar, tiyatroda devrimler yaratarak çagdas yönetmen tiyatrosunun kurulmasina ve çagdas yeniliklerin tiyatroya getirilmesine yol açmistir. Öte yandan, Mayakovski, Erdmann, Tretyakov gibi yazarlarin yaratimlariyla bütünlesen Tiyatro Devrimi, simgeci, fantastik, grotesk, fütürist, kübo-fütürist, konstrüktivist tekniklerin uyarma ve propaganda tiyatrosu teknikleriyle birlestirilerek yeni devrimci anlatim, yöntem ve uygulamalarin yaratilmasina neden olmustur. Öte yandan, yine Tiyatro Devrimi baglamin isçi-kültür tiyatrolari ile uyarma ve propaganda tiyatrosu hareketleri yanisira, devrimci kitle oyunlari ile yurt çapina yayilmis çok genis amatör tiyatro hareketleri de yer almistir. Tiyatro devrimi, toplumcu tiyatro kültürü olusturmaya, tiyatroyu gerek siyasal, gerek estetik yönden devrimci kilmaya yönelik bir hareket olmus; ancak, 1930'dan sonra dogmatik bir sanat politikasinin uygulanmasi sonunda, bu yenilikçi devrimsel etkinlikler, "biçimcilik"le suçlanarak sona ermistir.
  | Alıntı Yaparak CevaplaMesajı Cevapla |
Eski 07 Ağustos 2006, 14:54   #94
 
Giriş Tarihi: 13 Haziran 2006
İsim: ABDULLAH
Yaş: 31
Mesajlar: 11,483
İtibar Gücü: 28
Kutlubey is just really niceKutlubey is just really niceKutlubey is just really niceKutlubey is just really nice
Kullanıcıya ICQ yolu ile mesaj gönder Kullanıcıya AIM yolu ile mesaj gönder Kullanıcıya MSN yolu ile mesaj gönder Kullanıcıya Yahoo yolu ile mesaj gönder
Kutlubey Kutlubey isimli Üyemiz şuan sistemimize bağlı değildir. (Offline) ( Üye )

Tiyatro Elestirisi: Yazinsal etkinlik olarak tiyatro yapitlarini degerlendirilmesi. 19. yüzyilda gazeteciligin yayginlasmasi ve elestiri gücü kazanmasiyla gelisme gösteren Tiyatro Elestirisi, gündelik gazeteler ve sanat dergilerinde bir oyunun gösterimi üstüne tümünde degerlendirici, yorumlayici bilgileri içerir; yazar, dramaturji, sahneleme, oyunculuk, sahne teknigi olarak oyunun tümünü elestiri konusu edinerek, okuyucuyu bilgilendirir. Tiyatro Elestirisi, gazetelerde gazetecilik boyutlarinda kalirken, dergilerde daha genis boyutlu olabilmektedir. Tiyatro Elestirisi, edebi elestiri kapsamina girdiginden edebiyat elestirisi yöntemlerini, edebiyat estetigi metodolojisini izlemek durumundadir. Elestiri degerlendirme oldugundan, Tiyatro Elestirisi de elestirmenin siyasal-sanatsal dünya görüsüyle baglanimlidir; bu nedenle de Tiyatro Elestirisi'nin ölçütleri hep tartismaya açiktir. Tiyatro Elestirisi günlük yayin boyutlarini astigi, kuramsal çözümleme boyutlarina ulastigi zaman, tiyatro estetigi düzeyine yükselir. Tiyatro Elestirisi, bilgilendirici, bilinçlendirici, aydinlatici, uyarici, egitici, yol gösterici, kisacasi, yapici olma durumundadir; sig ve yikici Tiyatro Elestirisi, kolayindan yargi ve degerlendirmeler, sözkonusu tiyatro yapiti ile okuyucu arasinda dogru iletisim kurulmasina engel olur. Öte yandan, ticari tiyatro sisteminin geçerli oldugu toplumlarda, tiyatro elestirmenlerinin degerlendirmeleri, tiyatrolarin ticari basarisi üstünde önemli bir rol oynar.
  | Alıntı Yaparak CevaplaMesajı Cevapla |
Eski 07 Ağustos 2006, 14:54   #95
 
Giriş Tarihi: 13 Haziran 2006
İsim: ABDULLAH
Yaş: 31
Mesajlar: 11,483
İtibar Gücü: 28
Kutlubey is just really niceKutlubey is just really niceKutlubey is just really niceKutlubey is just really nice
Kullanıcıya ICQ yolu ile mesaj gönder Kullanıcıya AIM yolu ile mesaj gönder Kullanıcıya MSN yolu ile mesaj gönder Kullanıcıya Yahoo yolu ile mesaj gönder
Kutlubey Kutlubey isimli Üyemiz şuan sistemimize bağlı değildir. (Offline) ( Üye )

Vahset Tiyatrosu: Antonin Artaur'nun Tiyatro Manifestosu'nun ana kavrami. Yasadigi çagin kentsoylu tiyatrosunu reddeden, bunun yerine metafizik ve büyüsel tiyatroyu öneren Artaud, tiyatro kaynagindaki ritüellere yönelmis ve Bati tiyatrosunun hareket kodlarina isaret eden "sözcükler yerine göstergelerden olusan yeni bir beden dili"ni öne sürmüstür. Onun anlayisindaki tiyatroda, yönetmen, "biricik ve tek yaratici"dir. Oyuncu, sahnede, dans, mimik, davranis gibi sözel olmayan tüm anlatim biçimlerini kullanmali ve bunu isiklama, plastik anlayistaki dekor ve oylum duygusu eklenmelidir. Artaud'nun tiyatroya getirdigi bu öneriler, çagdas tiyatroda etkisini göstermis, ancak ortaya sürdügü kavramlarin bir bölümü uygulama açisindan uygun olmamistir. Artaud'nun oyuncuyu adeta trans durumuna getirebilecek "kara güçlerden arinma" kurami, tiyatro oyunculuk sanati açisindan yanlis bulunmustur.
  | Alıntı Yaparak CevaplaMesajı Cevapla |
Eski 07 Ağustos 2006, 14:54   #96
 
Giriş Tarihi: 13 Haziran 2006
İsim: ABDULLAH
Yaş: 31
Mesajlar: 11,483
İtibar Gücü: 28
Kutlubey is just really niceKutlubey is just really niceKutlubey is just really niceKutlubey is just really nice
Kullanıcıya ICQ yolu ile mesaj gönder Kullanıcıya AIM yolu ile mesaj gönder Kullanıcıya MSN yolu ile mesaj gönder Kullanıcıya Yahoo yolu ile mesaj gönder
Kutlubey Kutlubey isimli Üyemiz şuan sistemimize bağlı değildir. (Offline) ( Üye )

Varousçu Tiyatro: Insani evrenin merkezine koyan, idealist dünya görüsüyle disa ve kendine olan yabanciligini, yalnizligini vurgularken bireyin davranislariyla var oldugunu, karar zorunlulugu ve sorumluluguyla kendini gerçeklestirdigini savunan anlayisin tiyatrosu.




Yabancilastirma Etmeni: Brecht'in Epik Tiyatrosu'nun estetik temellerinden biri. Seyirci ile sahne arasina bir estetik uzaklik koyarak seyircinin oyun kisileriyle özdeslesmesini engellemek ve ussal yoldan bir yargiya varmasini saglamak düsüncesiyle gelistirilmistir. Bunun için oyunculukta, müzikte, sahne tasariminda estetik uzakligi saglayacak çesitli yabancilastirma etmenleri kullanilmistir.
  | Alıntı Yaparak CevaplaMesajı Cevapla |
Eski 07 Ağustos 2006, 14:54   #97
 
Giriş Tarihi: 13 Haziran 2006
İsim: ABDULLAH
Yaş: 31
Mesajlar: 11,483
İtibar Gücü: 28
Kutlubey is just really niceKutlubey is just really niceKutlubey is just really niceKutlubey is just really nice
Kullanıcıya ICQ yolu ile mesaj gönder Kullanıcıya AIM yolu ile mesaj gönder Kullanıcıya MSN yolu ile mesaj gönder Kullanıcıya Yahoo yolu ile mesaj gönder
Kutlubey Kutlubey isimli Üyemiz şuan sistemimize bağlı değildir. (Offline) ( Üye )

Yatra: Hindistan'da dinsel bayramlarda oynan ezgili, dansli halk oyunu.

Yeni Komedya: Antik Yunan komedyasinin asagi yukari IÖ 330 tarihlerinde ortaya çikan incelmis biçimi. Bu komedyada eski komedyanin karikatür tipleri ve mitologya kisileri yok oldu, bunlarin yerini, o dönemde yasayan insanlar, onlarin güncel sorunlari ve giysileri aldi. Yeni komedyanin bugüne kalan en önemli yazari Efesli Menandros'tur.
  | Alıntı Yaparak CevaplaMesajı Cevapla |
Eski 07 Ağustos 2006, 14:55   #98
 
Giriş Tarihi: 13 Haziran 2006
İsim: ABDULLAH
Yaş: 31
Mesajlar: 11,483
İtibar Gücü: 28
Kutlubey is just really niceKutlubey is just really niceKutlubey is just really niceKutlubey is just really nice
Kullanıcıya ICQ yolu ile mesaj gönder Kullanıcıya AIM yolu ile mesaj gönder Kullanıcıya MSN yolu ile mesaj gönder Kullanıcıya Yahoo yolu ile mesaj gönder
Kutlubey Kutlubey isimli Üyemiz şuan sistemimize bağlı değildir. (Offline) ( Üye )

Yer alti Tiyatrosu: Altmisli yillarda ABD'de ve özellikle de New York'ta "Off-Off- Brodway" tiyatrolari arasinda, var olan düzene, kentsoylu ahlakina ve halkin benimsedigi siyasal anlayisa karsi saldirgan, hatta deger tanimaz bir tavir içinde olan 'anarsist' tiyatro. Kentsoyluyu soka ugratmak için en uç politik sloganlari ve en yakasi açik cinselligi kullanmistir.Ayrica dinsel inançlari rencide edecek sahnelerde seyredeni kiskirtici bir hareket içine girmistir. Adinin 'Yer alti Tiyatrosu' olmasinin nedeni, yasa disi bir tiyatro hareketi sayilmasindandir.

Yerel Oyun: Belli bir yerin özelliklerini gösteren konulari, kisileri, töreleri isleyerek yazilmis gerçekçi oyun. Bu çesit oyunlarda söz konusu yörenin sivesi ve agzi kullanilir.
  | Alıntı Yaparak CevaplaMesajı Cevapla |
Eski 07 Ağustos 2006, 14:55   #99
 
Giriş Tarihi: 13 Haziran 2006
İsim: ABDULLAH
Yaş: 31
Mesajlar: 11,483
İtibar Gücü: 28
Kutlubey is just really niceKutlubey is just really niceKutlubey is just really niceKutlubey is just really nice
Kullanıcıya ICQ yolu ile mesaj gönder Kullanıcıya AIM yolu ile mesaj gönder Kullanıcıya MSN yolu ile mesaj gönder Kullanıcıya Yahoo yolu ile mesaj gönder
Kutlubey Kutlubey isimli Üyemiz şuan sistemimize bağlı değildir. (Offline) ( Üye )

finish.................
  | Alıntı Yaparak CevaplaMesajı Cevapla |
Cevapla

Etiketler
sözlüğü, tiyatro

Konu Araçları
Mod Seç



Kullanılan Yazılımlar Yasal Konular Çalışılan Hosting ŞirketiCEPFORUM™ Hakkında
CEPFORUM™ 'un yapımında kullanılan yazılım: vBulletin® versiyon 3.8.12 ve Telif Hakları vBulletin Solutions Inc'e Aittir.

Arama motoru optimizasyonu: vBSEO 3.6.0 Crawlability Inc.
CEPFORUM™, bir paylaşım sitesidir. Bütün yasal sorumluluklar ilgili mesajları yazan kullanıcılara aittir. Sitemiz , hak sahiplerinin şikayetleri doğrultusunda ilgili materyalleri 48 saat içerisinde kaldırmaktadır. Bildirimlerinizi bu linkten bize yapabilirsiniz.
CEPFORUM™ Mobil konular ağırlıklı Teknolojik Forumlar-Forumu ,
ZetSPACE™ Hosting LLC
sunucularına güvenle barındırılmaktadır.

Copyright ©2011 - 2014
zetspace@mrqwerty.com
CEPFORUM™ ,26 Ağustos 2003 'da kurulmuştur. Esas hedefi kaliteli ve güncel paylaşım , seviyeli eğlence ve sınırsız erişim sağlamak olmuştur.
Power & Management by :CEPFORUM TEAM.

İletişim : cepforum@cepforum.net
Yöneticilik Başvurusu : admin@cepforum.net